rumpu-ohjelma

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi beyound 20.01.2006.

1. beyound

beyound Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oisko mitään ilmasia netistä ladattavia ohjelmia millä vois kehitellä jonkiilaisia rumpukomppeja biiseihin? kaikki muut instrumentit ooon soittanu "kasaan" ite mutta rummut pitäs vielä saaha mukaan... leafdrums 2 -ohjelmaa oon kokeillu, mutta en saa "valmiita kommpeja" aukeamaan audacityssa. onkohan mahdollista saada niitä ollenkaan aukeamaan audacityssa?

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos ohjelma tukee exporttausta esim. WAV audioksi niin sen jälkeen ne saa Audacityssä auki. Tosin jos äänikortista löytyy what-u-hear/stereo mix äänilähde tai jaksaa pistää kaapelin Line-out:ista Line-in:iin niin tuon rumpuraidan saa nauhoitettu Audacity:llä suoraan tuosta ohjelmasta.

4. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
  5. wipu

wipu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eikö legendaarinen ohjelma oo fruity loops sil saa aika hienoja rumpukomppeja mut onhan noit ohjelmii paljon

http://www.technomusic.com/softwares/

tuolt löytyy muutamia softia
    en oo sata varma onko ilmasia mut ainaki demoja löytyy

6. RogueFort

RogueFort Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse teen rumpukompit GuitarPro5 softalla ja käännän gp5 tiedoston midiksi..
    Avaan midin Steinbergin Cubase SX 2.0 softalla..avaan cubasessa VST-pluginin nimeltä LM Mark4 II, joka soittaa valitut wav-samplet midisoundien tilalla. Nauhoitan stereoMixin kautta rumpuraidan Adobe audition 1.5 tai 2.0 raiturisoftaan. Rumpusampleja löytyy monista paikoista ilmaiseksi mutta laatu voi olla mitä sattuu. Kaikkein laadukkaimmat mitä olen kokeillut on Drum Kit From Hell, joka on ruotsalaisten tekemää laatukamaa. Tuota samplekokoelmaa voi ettiä vaikka torrenttina.

Suosittelen ensimmäisenä aina nauhoittamaan rummut, sitten basso, koskettimet,pianot ja muut..Viimeisenä päälle kitarat komppauksineen ja sitten vielä lead ja soolo kitarat.

Itse teen hevimusiikkia.
    Kannattaa käydä tsekkaamassa millaista lopputulosta saa Drum Kit From Helillä..tai millaista minä sain aikaan.
    biisejä löytyy tuolta [bold]http://www.mikseri.net/dreamer[/bold]

ja ensimmäisenä kannattaa ladata se Dissension jossa Drumkit from Hell on ehkä parhaimmillaan mitä minun biiseihini tulee..

Toki jos haluaa käyttää suoraan midi rumpuja ja ne sitten vielä kelpaavat niin GuitarPro5 tai GuitarPro4 ohjelmilla saa midistä tehtyä helposti Wav-tiedoston, joka sitten vain liitetään itse varsinaiseen raituriohjelmaan.

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  8. RogueFort

RogueFort Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No näinhän asia on..samplet ovat maksullisia ja hinta liikkuu 100 euron molemmin puolin.

Ilmaisia löytyy sitten netistä vähän sieltä täältä ja saa niilläkin jotain aikaan.

Jaa tämä sivu