Hei! Eli idea olisi että laittaisitte hyviä roolipelejä tänne mistä tykkäätte ja mitä pelaatte itse etsin tällä hetkellä jotain roolipeliä... Olen testannut WoW:ia Silkroadia.. jne. . Ihan sama pitääkö peli ostaa vai ladata..
Guild Wars yksi parhaista milestäni eikä mitään kuukausimaksuja kuten WoWissa. http://www.guildwars.com/ http://gw.gamewikis.org/wiki/Main_Page
Jos jostain löydät semmosen pelin kuin riva varjojen kaupunki koikeile ihmeessä. Itse tykkäsin ja pelaillut sitä 3 vuotta.Taisi olla ensimmäisiä suomalaisten tekemiä roolipelejä
Muistan ton pelin kyl tosi hyvin. Oli jotain ensimmäisiä Pc-pelejä mitä on tullu aitoina omistettua ja sitä kyllä tuli pelattua paljon. Bonuksena tosiaan oli se että kaikki oli suomenkielellä, silloin en vielä mikään mestari ollut englannissa. Kaiken kaikkiaan aikoinaan loistava peli. Ainoat pelit jotka tällä hetkellä saa minut syttymään on miinaharava ja Ragnarok Online ja koska miinaharava ei ole roolipeli, sanon että kannattaa kokeilla tuota Ragnarok Onlinea. Peli kestänyt omasta mielestäni loistavasti muiden pelien tulon ja innolla odotan seuraavia suurenpia päivityksiä
Gothic 1 ja 2, ja the witcher on hyviä.( Witcher vie tällä hetkellä yöunet). Jos haluat "syvällisempiä" roolipelejä, niin etsi jostain sellanen peli kun Betrayal at Krondor. Sen saa jo ilmaiseksi netistä ilman waretusta.
Sanon myös Gothic 1 ja Gothic 2, kuin myös the Witcher, joka on parasta mitä RPG-rintamalla on saatu aikaan vuosiin. Harmi että Gothic 3 oli keskentekoinen räpellys (ja valtavan kokoinen). Mutta on siinäkin hetkensä. Että en sitä teilaa. Olisivat vaan saaneet tehdä pelin rauhassa loppuun. Ja jos pitäisi valita että kumpi, Gothic 2 vai the Witcher niin vaikeeksi menis! Nämä ovat kaikki yksinpelejä, että jos moninpelejä etsit niin sitten en osaa sanoa mitään, kun en niistä itse välitä. Olen antisosiaalinen (no ainakin vähän) ja haluan pelata yksin .
Ultima Online vaikkapa Northern Winds RolePlaying shardil (sevul). Tai Knight Online ja Cabal online olivat ihan hyviä.
Hyvä roolipeli on mun mielestä ainakin Diablo II ja lisä osa Lord of Destruction ja sitten toinen peli Titan Quest ja sen lisä osa Immortal Throne
Ei se ole suomalaisten tekemä, vaan suomennetu peli, eli lokalisoitu. Sen pelin alkuperäinen nimi on : Realms of Arkania: Shadows over Riva. Mahtaa olla 3 osa Tohon Realms of Arkania sarjaan...
Taidanka käydä tsekkaamassa tuon Knight Onlinen voi olla ihan kiintoisa ( Peli taitaa olla vanha mutta ei ole ikinä tullut katotuksi ). Ja sit taidan kattoo tälläsen pelin kun: Project en thopia en ole varma tuosta nimestä siinä kuulema voi ostaa dollareilla kaikkea 50 $öljynporaus laitteet ( Löytää kulta suonen eli siis paljon öljyä tienaa monta tuhatta dollaria :O). Tienatut rahat voi aina ottaa pois. Joku on kuulema ostanut 200 000$ avaruus laitoksen :S ( Rikasta... ). Mutta ei ole pakko ostaa jos keräät eläinten hikeä ja myyt sitä tienaat rahaa O-o ---- Menenpäs googlaamaan.. Jotain tosi äveriästä... ps. Älä vinee " Miten tuo liittyy roolipeleihin ?!!??! " Kunhan vain sanoin.
Tuo Knight Online on todella helppo asentaa, se on sitte pelinä kuin WoW paremmila pVp ominaisuuksil.
Star Wars: Knights of the old republic on tosi hyvä ja öö.. fallout 2, ykköstä en oo pelannu, Ice Wind dale, Baldurs Gatet.
Ragnarok onlinea tuli pelattua jonkin verran ja täytyy sanoa että ulkoasullisesti pieksää monet muut pelit mennen tullen. Suosittelen siis kokeilemaan sitä kun vain aikaa löytyy ja varsinkin jos pitää animehenkisestä pelistä. Voiko Wowia testata? Luulin että siihen jää aina koukkuun (vitsi vitsi).
Omasta mielestäni PC:n roolipelit ovat täyttä roskaa, lukuunottamatta fallout-sarjaa, ja muutamia muita. Lähinnä itseäni vaivaa Dungeon Dragons-pelisysteemi ja hahmonkehitys, joka on surkea. 20 LVL per hahmo ja lisäkyvyt tai miksi niitä nyt kutsutaankin ovat säälittäviä ja turhia. Hack&Slash-tyyppiset roolipelit ovat myös turhia esim. diablo, nämä eivät omasta mielestäni ole roolipelejä. Morrowind ja Oblivion taas ovat kelpoja mutta liian laajoja, mikäli haluaa tutkia joka kolon.
The Witcher, Falloutit, Kotorit, Morrowind, Ultima Online, WoW ja Vampire Masquerade Bloodlines tulee nyt ensimmäisinä mieleen.