auttakaa tietämätöntä.. Jos haen netistä ripatun leffan (omaan käyttöön!!) tai rippaan itse esim. enkunkielisen dvd:n, niin onko mahdollista saada siihen haettua suomenkielinen tekstitys ja saada se oiken liitettyä sihen (puhe ja tekstit täsmää) ?
Tekstityksien osoitteita ei saa täällä antaa. Eikä mitään muutakaan PIRAATTIIN viittaavaa, Kannattaa käydä tutustumassa Foorumin sääntöihin. Ei millään pahalla...
ok.. sä voit jeesata? (hä?) hitto.. mulla ei oo mitään hajua mistä takstejä (suomenkielisiä) saa.. shit.
Sä voit niitä ite suomentaa tai käyttää toisten suomentamia (siis yleiseen käyttöön tarkoitettuja), joka on laillista (tietyin rajoituksin). Yksi laillinen sivu löytyy tästä: http://www.piitunet.com/foorumi/index.php?board=25
Laitanpa tänne samaan topikkiin oman tyhmän kysymykseni. Eli minulla on leffa sekä tekstit koneella, nyt pitäisi saada tekstit näkymään leffassa..? Vob Sub ja SubRip on koneella. Olen muuttanut saman nimisiksi molemmat (leffatn ja tekstifilen) ym. mutta tekstiä ei tule. Sub Rip:ä en oikein osaa käyttää, siinä käsketään valita VOB/SUB tiedosto, valitsen tekstitiedoston mutta se ei kelpaa?? Eli jos joku ehtaisi vähän valottaa mitä pitäisi tehdä? Ps. Kiitos jo etukäteen.
Kerron tässä oman tyylini tehdä asian, vähän suuripiirteisesti, kun en ole pitkään aikaan pakannut elokuvaa, niin en muista... : Eli alussa minulla on pakattu leffa (*.avi) Sitten on vob-tiedosto(*.vob) Ensiksi luen vobeista Subripillä tekstit ja tallennan ne (tiedosto oli muistaakseni muotoa *.sub). Sitten katson, että tekstit ja elokuva täsmää, eli tekstit näkyy ihan samaan aikaan. Muista katsoa myös loppuosaa leffasta! Taisi onnistua jollain subviewerillä (kun en tosiaankaan muista)... Otan virtualdubin, ja pakkaan elokuvan uudestaan (?!?!), tekstit lisättynä. Siihen taisi olla joku laajennus, jolla ne tekstit sai... tuo "tuplapakkaus" on itseasiassa ihan hyvä. Leffa saattaa pienentyä kooltaan jopa kolmanneksen suunnitellusta, eikä laatu paljon huonone (käytän fast-motion-pakkausta). Itseasiassa yllättävän vähän. Eli koska minulla oli aikoinaan ongelmia tuon pakkauksen kanssa (ja on nykyäänkin...) niin käytän tuota "tuplapakkausta". Flaskmpegilla suoritan tuon ekan pakkauksen, mutta kun tekstit ja mp3-pakkaus ei toimi, niin joudun pakkaamaan uudestaan. Ja jos yritän katsoa sillä leffa+teksti -viritelmäohjelmalla, niin kuva on hidas kuin mikä!
Siis sen tekstitiedoston pitäis olla .vob?? Se taitaa olla .srt , eli millä ohjelmilla ja miten saisin helpoiten tuon .srt tekstitiedoston näkymään leffassa?
Koitin SubRipperillä tuon ohjeen mukaan, mutta kun painaa START niin tulee ikkuna jossa sanotaan että ei voida avata "it might be crypted" ?? Prkl, ei tästä taida tulla mitäään.