Omistan Asuksen GF 6800 128mt agp näytönohjaimen. Raunanpehmennys päällä useat pelit eivät toimi. Näyttö menee sekavaksi, välkehtiväsi mössöksi (korruptoituu?) ja jos en äkkiä sulje peliä kone jumittuu -> pakko resetoida. Vika on ollut alusta asti Civ4:n kanssa mutta nyt olen huomannut sitä myös muiden pelien kanssa. Ongelma näyttää olevän pahempi pelien oman reunanpehmennyksen kanssa ja heikompi jos laittaa reunanpehmennyksen päälle ajurin asetukista. Vika ilmenee Civ4:sta lukuunottamatta vain pelien valikoissa. Jotkut pelit taas toimivat oikein esim. FarCry. Näyttöä en ole kellotellut mutta piiput olen kyllä aukaissut -vika ilmenee ilman aukaisuakin joten ei johdu siitä. Näytön lämmöt ovat core(43-58) ja muisti(40-53). Eri ajureita on myös tullut kokeiltua. Osaisikohan joku kertoa voiko ongelman korjata vai onko vika ohjaimessa? Muu kokoonpano: WinXP PRO Dx 9c AMD Athlon 2800+ Asus k8ne -deluxe 1024 ddr 400mhz Tv -kortti Äänikortti Antecin 380W poweri
Olen. Tällä hetkellä käytössä nForce3:sen ajuriversio 5.11. Piirisarjan asennuksessahan on mahdollisuus valitä mitä haluaa asentaa (gart, IDE-joku jne. -en muista tarkkoja nimiä). Yksi näistä valinnaisista komponenteista oli joku nvidia network hommeli. Jos tuon valitsee uusimman ajuriversion kanssa, kone kaatuu joka kerta asennuksen yhteydessä. Aiempien ajureiden kanssa kone ei kaadu asennuksessa mutta joskus Wintoosan latauksen yhteydessä(vilahtaa tekstiä sinisellä pohjalla ja startaa uudelleen). Tämä siis vain jos asentaa tuon network komponentin. Tämä vastaaminen saatta hieman nyy pääsiäisen aikana kestää, koska tässä kämpilläni ei ole nettiä.
Network management tools varmaan se joka aiheuttaa ongelmia. Oletko tuon Far Cry:n päivittänyt uusimpaan versioonsa? Ja käytätkö mitä asetuksia siinä?
Far Cry on muistaakseni uusimpaan versioon päivitetty. "Ethernet NRM driver" on noista nForsen komponenteista se joka aiheuttaa ongelmia. Näyttäsisi siltä että ohjain on kuitenkin se joka on rikki. Näytönohjaimen muistin kellotaajuuden laskeminen noin 500 MHz:iin poistaa tuon korruptointiongelman. Elikkä ilmaisesti näyttiksen muisteissa jotain vikaa. -Onneksi on takuu voimassa.