REC-tiedosot tilaasäästävämpään formaattiin

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Leevi_74 24.06.2010.

1. Leevi_74

Leevi_74 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,

Itsellä on kertynyt REC-tiedostoja joita haluaisin säilyttää. Mutta perhana kun ne vievät niin paljon tilaa kovalevyiltä. Mihin muotoon porukka on niitä muuttanut ja millä ohjelmalla. Laatu on plussaa muttei pakollista, kunhan jälki on katsottavaa. Olen aikeissa ostaa Xtreamer mediatoistimen ja jonkin verkkokovalevyn (Ehdotuksia?)tuleeko näistä jotain vaatimuksia? Vielä yksi kysymys: Pystyykö millään ohjelmalla yhdistämään REC-filejä? Kiitos vastauksista etukäteen.

2.  
  3. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
    Eli Toppy:n tallennuksia....
    Valitettavasti ne ovat ihan samaa perus mpeg-ts -kuraa kun mitä tahansa digiboksi tuottaa...
    Sinällään nuo voi muuntaa mihin tahansa tiedostomuotoon melkei millä tahansa koodekilla pakattuna, vaikka dvd:lle. Itse olen vetänyt yksikerroksiselle levylle yleensä pari leffaa/levy, jolloin laatu ei laske liikaa...
    Mkv:ksi voisi koittaa vaikka Superilla tai Mediacoderilla

http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/DVDn_Poltto

Eli vaihe vaiheelta:
    1) Demuxaus ProjectX:llä
    2) Authorointi
    3) Poltto

T: Vesku

4. vinikka

vinikka Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
  5. Leevi_74

Leevi_74 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksista. DVD:lle en noita halua. Ulkoisia kovalevyä on joilla ne saa olla. Olen ajanut mainokset pois tuolla projectX:llä. Mutta kun en ymmärrä noista formaateista niin mihin muotoon olette ne laittaneet DivX, XviD, x264, MPEG-2 vai MPEG-4 ??? Tuolla Staxripillä saa ainakin noihin formaatteihin. Vaikuttaako tekstitykset noihin konvertoihin?

6. vinikka

vinikka Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    no XviD on ihan ok

7. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
    Taitaa olla MPEG-2:ta alkuperäisenä, joten ilman jo valmiiksi paskan bitraten pudottamista ei tiedoston koko putoa...

T: Vesku

8. vinikka

vinikka Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Juu SD kuva on mpeg2 ja HD kuva on mpeg4/h264. Mutta jostain syystä staxripin 1.1.8 vanhempi versio älyää nuiden mpeg4/h264 formaatin päälle. Uudemmat herjaa jostain mikä pitäs asentaa. Mutta ei ole jaksanu vaivautua ko se toimii kuitenki tuolla vanhemmalla versiolla.

9. pentsu

pentsu Active member

Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Projectx:llä ne saa suoraan mpeg2:ksi, kun valitsee tallennusmuodoksi M2P.

Jaa tämä sivu