RE: Uutta konetta ~1800€

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi LameX 22.02.2008.

1. LameX

LameX Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei vieläkään kannattas laittaa 8 Gt muistia, ittellä on 4 Gt ja Vista väittää siittäkin, että mulla on vaan 3,25 Gt RAMmia. Tämmösen linkin mukaan varmistuu siis jo ennestään tietämäni asia, et sulla pitää olla 64-bittinen käyttis ennen, ko pystyt käyttään 8 Gt RAMii. Ja taas 64-bittisen käyttiksen ostaminen olis taas tyhmää, ainakin pelikäyttöön, koska ei kaikki pelit tue vielä 64-bittistä käyttistä.

Ja nyt, jos sitten ostat minkä verran RAMmia ko sitten ostatkin, niin osta se niin pieninä kampoina ko mahollista. Esim. ittellä on siis sen 4 Gt RAMia ja mulla se on 1 Gt kampoina, eli siis mun emolevyllä on 4 RAM-paikkaa. Ja miks ihmeessä näin? Niin se emolevy lukee tälläin ainakin jokseenkin nopeempaa. Esim. söisit paljon nopeempaa, jos sulla olis kaks suuta?

Ja noista näyttiksistä, niin oon ittekkin ostanu ihan hiljattain uuden koneen (tän vuoden puolella) ja meinasin ostaa kans ekaks ton Ati Radeon HD 3870 X2, mutta vertailutin ton ja GeForce 8800 GTS:n Jimm's PC-Storessa suullisesti ja ne sano et toi GeForce olis parempi, koska sen jännitteet kulkee leveempänä, ko ton Radeonin menee pientä hissikuilua pitkin. Eli itte ostasin jonkun hyvän mallin GeForce 8800 GTS:stä. Mut ei ne mun rahoja oo. ;]

Ja mikä prossutuuletin sulle tulee? Ei kannata ottaa sitä vakioo mikä tulee Intelin prossujen mukana, koska se pitää kovempaa ääntä, ko idän pikajuna, itte ainakin vaihdoin sen ja hiljeni koneen äänet puoleen. Äänet ei kyl ollu vieläkään siedettävät, koska mulla oli kauheen äänekäs virtalähde, niin tilasin siihen uuden tuulettimenkin. Nyt alko äänet oleen siedettävät, mutta koska mulla on vieressä videotykki, eli kone on paljon leffa-käytössä, niin äänieristin tän vielä tommosella vaahtomuovilla mikä nyt on eristämiseen tarkotettu erityisesti liimapinnasta johtuen.

Eli siis mitä suosittelisin?

- Mielummin 4 Gt RAMia ja se 1 Gt kampoina.
    - Näyttikseks joku hyvä malli GeForce 8800 GTS:stä.
    - Äänet huomioon kasauksessa, joten joku hiljanen läpivirtaava ja samalla nätti (siis siinä on ledit) prossutuuletin, joka pitää pientä ääntä ja sitten joku hiljanen virtalähde.

1. P.S. Pyydä niiltä kaupan päälle vielä äänieristys-levyä, niin ne kyllä antaa. Ja, vaikka nyt oliskin se peukalo perseessä, niin sen nyt osaa laittaa jokanen, ruuveja ja pop-niittejä hiukan auki ja vaahtomuovia kehiin.

2. P.S. Se vaahtomuovi kannattaa laittaa siis kotelon sisäpuolelle.

2.  
  3. LameX

LameX Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voi *itun *erse! Idioottina piti vastata vaihtamani otsikon viestiketjuun, mutta näytinkin painavan sillon "Vastaa" vierellä olevaan "Aloita uusi viestiketju", ei tommosta saatana nappia nyt tuollakin tarvittas. Joku adminstaattori vois korjata tämmösen idiottin virheet ja vaikka sulkee tai siirtää tän tohon toiseen viestiketjuun vastaukseks tai vaikka tarpeen tullen poistaa!

Jaa tämä sivu