Terve, ostin koneeni vuosi sitten ja ongelma on jatkunut alusta asti, eli konetta käynnistäessä tulee allaoleva teksti ruutuun. Alussa tuli kerran ja sit käynnisty normaalista, mut nyt asia on pahentunut ja vaatii n. 8 käynnistyskertaa. Toiminnassa suht vakaa, paitsi joskus romppuasemat pimenee totaalisesti ja sit kone sammuu Xp asennettu uudestaan pari kertaa, ei vaikutusta. 1,2 G Athlon, 256 muistia. Vikailmoituksen pyytämät toimet suoritettu. Omaa saamattomuutta olen antanut koneeni häiritä henkistä tasapainoani näin kauan, mutta toivottavasti nyt alkaisi vika selviämään. Jos jollain on vastaavia kokemuksia tai vaikka suora ratkaisu asiaan, olen kiitollinen Vikailmoitus: A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage your computer. If this is the first time you've seen this stop error screen restart your computer. If this screen appears again, follow these steps: Check to be sure you adequete disk space. If a driver is identified in the stop message, disable the driver or check with manufacturer fot driver uptades. Try changing change video adapters. Check with your hardware vendor for any bios uptades disaple bios memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select advented options, and the select safe mode. Technical indormation: ***stop: 0X00000007E (0XC0000005, 0X805E6166, 0XF9E857Ac, 0XF9E854AC)
Eräs XP:tä rassannut ongelma on ollut tuo niin mieluisa "infinity loop" ongelma, varsinki eräitten GForce-näytönohjainkorttien kanssa. Aiheuttaa tuota xp:n omaa "BSOD:a" sitten aika ajoin. En ole kuitenkaan tietoinen onko sinulla edes GForcen näytonohjainkorttia, joten kerrotko myös muista komponenteista vähän tarkemmin. Toisekseen, ko probleemaa saattaa ilmetä jos muistin asetukset BIOS:ssa liian "tiukat" / muistikampa viallinen.
En tiiä auttaako mut koitas vaihtaa ide-piuha.Mulla aiheutti viallinen (uusi) piuha esim kovojen tyhjenemisen ja vastaavia ongelmia.
Jep, tossa oli jo jotain, kiitos. Näytönohjain on Geforce2, emolevy Abitin kt7A. Bios on päivitetty eikä konetta oo kellotettu. Biosissa on kokeiltu kaverin kans erilaisia säätöjä ilman tulosta. Tyhjää levytilaa löytyy reilusti. Muistikampa... itse asiassa oli vähän irti jossain vaiheessa eli siinäpä se vika saattaisi olla. Eli nyt taidan lähestyä konetta kaverin muistilla. Ok.