Tuli tehtyä aloittelijan virhe ja ostettua pakettikone. Ei oikein jutut pyöri ja hyöri niinkuin toivoisi. Tämän lisäksi päätin vielä ostaa perään vielä 24" tuuman näytön (en ole vielä siis ostanut, mutta tein jo ostopäätöksen), jonka luulisi vaativan vielä enemmän raudalta. Nykyinen kokoonpano siis: Prossu: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+ (afterdawn sanoo 89w virrankulutus) Emolevy: FUJITSU SIEMENS AMD690VM-FMH Näyttis: Nvidia GeForce 8600GS 512mb Poweri: Fortron FSP400-60HLN (400W) Muistia: 2x 1024mb ddr2 + 2x 512mb ddr2 (3072mb DDR2) CPU-z HTML dumpin, jossa tarkemmat tiedot emolevystä, prossusta ja muistista löytää täältä. Ensimmäisenä tuli mieleen, että uudessa näytössähän tulee olemaan paljon suurempi resoluutio (1920x1200). Ajattelin siis päivittää näyttiksen: Uusi näyttis: Ati Radeon HD 4870 1GB (onko 1gb turhan paljon muistia?) Tuotesivu sanoo: 500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)” Haluaisin siis vastauksen näihin kysymyksiin: 1. Riittääkö virtalähde (400w), vai pitääkö sekin uusia? 2. Käykö näytönohjain emolevyyn? 3. Onko sellainen tilanne mahdollinen / tämä tilanne on juuri sellainen, että pakettikonetta ei ole suunniteltu päivitettäväksi, vaan että minun on aloitettava melkein tyhjästä? 4. Onko tässä myös prosessorin vaihdon paikka? Korjatkaa kaikki vääryydet ja epätotuudet mitä olen viestissäni sanonut. Aloittelija kuittaa.
Pitää vaihtaa tehokkaampaan. Kyllä käy. tavallaan on, Kyllä ainakin kannattaisi ostaa uusi kone eli myydä toi pakettikone ostaa kokonaan uusi kone osista Toi jos koneella on palautus oikeus ja ostit sen koneen just, niin voit kokeilla palauttaa sen Ehkä, tuohon emoon saanee vaikka AMD Athlon 64 X2 6000+ prosessorin Ota ennemmin 512 MB:n malli
Jep, vaikuttaa siis siltä että pitää ostaa uusia osia aika paljon, mikä tarkoittanee sitä että menee säästöön tämä hanke ja ostan vaikka eka nää raudat ennen sitä näytön ostoa. Se näyttö mitä olin katellu maksaa sen ~400€, ja kun raudanpäivitys tulisi maksamaan ainakin saman verran, ylittyy budjettini hiukan. Koneen palautus ei oo edes mielessä koska ostosta on kuitenkin aikaa. Kiitos avusta