Hei, Sain kaksi ja puoli vuotta sitten häälahjaksi 42 tuuman Panasonicin Viera lcd -taulutelevision. Tyyppinumero TH-42PX70E. Reilun vuoden käytön jälkeen kuvaruutuun ilmeistyi pystysuunnassa ohut viiva. Viivoja on tullut pikkuhiljaa lisää. Nyt niitä on kuusi kappaletta ja hommaa alkaa jo ärsyttämään. - Onko tämä tyypillistä kyseiselle mallille? - Takuu oli vain yhden vuoden, onko mahdollista saada Panasonicilta kompensaatiota? - Paljonko mahtaa kyseisen vian korjaaminen maksaa?
http://fin.afterdawn.com/vertailu/tuote.cfm/3021/panasonic_th-42px70e Ton mukaan se olisi kuitenkin plasma. Ei kun panasonicille yhteyttä asian tiimoilta, jos ei ala töllö korjaantuun, yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, telkkarin käyttöikä on ememmän kuin reilu vuosi. T: Vesku
Moi, olen jo aiemmin joutunut painimaan ja ottamaan selvää näistä takuista, tällaista tekstiä löytyy kuluttajaviraston sivulta. Ota selvää tästä koska laitteella on 2vuoden takuu täällä ruotsissa. Tässä osoite sivulle: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/takuu/
Takuu on vain valmistajan/maahantuojan antama lisävakuus. Laite on joka tapauksessa korjattava tai vaihdettava mikäli se hajoaa ennen kuin kohtuulliseksi katsottava käyttöikä tulee täyteen. Telkkareilla se on kymmenisen vuotta. Edellinen töllö (finlux 2000-sarjaa) oli yli 20v vanha, ennenkuin vaihdoin sen tähän nykyiseen, ja tietääkseni se finkku toimii vieläkin. T: Vesku
Hei, No niin. TV on huollossa. Joku paneli rikki. Kuulema törkeen kallis, mutta Panasonic maksaa. Minun pitää maksaa työ n. 130e. Onko tämmöinen "kompromissi" normaali ratkaisu? Vähän itseä mietityttään. Miksihän minä maksan töistä, jos tuote on ollut viallinen. Korjaajan mukaan paneli kestää pitempään kuin vuoden, joten joku vikahan siinä alkujaan on ollut, kun niin pian päsähti.
Kyllä toi on ihan käytännön toimintaa, vuoden takuuajan sisään liittyvät korjaukset he yleensä tekevät ilman työkorvauksiakin mut sun kone oli jo yli vuoden ikäinen, joten olis kannattanut ottaa yhteyttä jo kun huomasit vian, koska panalla on "goodwill" systeemi koskien näitä korjauksia, jollei aikaa ole kulunut liian kauan vian ilmenemisestä niin siinä usein joustetaan ja ylläpidetään hyvää mainetta, (tapauksesta toiseen) mutta silti tuntuu suolaiselta toi 130euroa, no joo eihän se kyl heidän taksoillaan tee edes 3 tuntia. Eiköhän sun releesi ole paljon arvokkaampi ku toi satakolmekymppiä.