Aloitetaan kuvalla siitä miltä kuva tv:ssä näyttää, http://img129.imageshack.us/my.php?image=kuva254mj.jpg Eli kuva on muuttunut epäselväksi, tummaksi ja värit ovat mitä sattuu, mm. avoimen ikkunan valkoinen tausta on tummanharmaa. Kuva muuttui tällaiseksi äskettäin kun virittelin johtoja uusiksi, toiminut aikaisemmin hyvin. Sama oire sekä s-video ja koaksiaaliliitännöillä, (s-video lakkasi toimimasta pari viikkoa ennen koksua). On kokeiltu asentaa uudet ajurit, vaihtaa asetuksia ja myös samaa korttia toisessa tietokoneessa, ei vaikutusta kuvaan. Läppärin tv-out toimii samassa telkkarissa heittämällä, joten vika ei ole siellä. Itselle tulee mieleen, että vika on joko kortissa tai tuossa kortin mukana tulleessa kaapelinpätkässä. Ideoita, ajatuksia?
Ajuriongelman voi testata niin että jos konetta käynnistäessä kuva näkyy OK, mutta Winkkarissa ei. Kai johtoja viritellessä oli sekä telkkarista että tietokoneesta virrat pois päältä?
Unohtui tosiaan mainita, että kuva on huono myös buutatessa, eli se sulkee pois sen ajurihomman. Virrat oli kyllä päällä ainakin koneessa, telkkarissakin todennäköisesti... kyllähän se tiedossa on että pitäisi sammutella, muttamutta...
Itsellä on sama ongelma.. Ilmeni tossa puolivuotta sitten, enkä vikaa ole löytänyt vielä.. Itselläni tossa kaapelissa se vika ei ainakaan ole, koska toisessa telkkarissa toimii mainiosti.. :/
Mulla oli joskus sama ongelma: eli GF7800GTX ei suostunut heittamaan kuvaa screenille. Mulla on vaan Ajureissa vikaa, elikka niis "puuttui" osa jonka takia ei TV-out toiminut. asensin ajurit uusiksi ja heti alko toimimaan. Muista, etta nayttis tarvitsee tietyn verran muistia toimiakseen. Katoppa vaikka netista min. vaatimukset sille nayttikselle. nuo paremmat nayttikset tarvitsee myos virtaa. mulla ei toiminu olleenkaan nayttis kun oli virtalahde 350 ja nayttis vaatii 450. Radeoneita en niin tunne, muuta oletko varma, etta siihen ei tarvita toisia ajureita etta saa sen TV-out toimimaan. Totta kai sulla voi olla telkullakin se vika.
TV-out on tosiaan toiminut aikaisemmin mukana tulleilla ajureilla, sekä Omegan ajureilla ilman ongelmia. Samoin samalla kokoonpanolla toiminut, virran puutteesta ei ole kysymys. Ja tälläkin hetkellä telkkarissa näkyy läppärin tv-outista tuleva kuva, telkkarin uskoisin siis olevan kunnossa.