Laitoin ram muistin väärinpäin sen slottiin, käryhän siitä kävi (2 PIN:iä meni mustaksi) Muisti on entinen varmastikkin (en uskalla ees kokeilla..) mutta hajosko sen slot? onko jollekkin sattunut vastaavaa? Mitä tästä opimme? Tätä ei ihan yhtenä perjantai iltana selvitetä..
Tarkoitin että ylös alaisin, eli puoli jossa on vähemmän Pinnejä siihen slotin puolelle jossa on enemmän.. Ei hemmetti, naurattaa vieläkin
Samaa hieman ihmettelen itsekkin, musitipalikoissa kuitenkin kolo on sen verran sivussa että pelkkä voimankäyttö ei kyllä väärinpäin laittoon riitä.
Sinnesse vaan meni, en varmaan ees painanu niitä lukitus nappuloita alas.. No, kummiskin: Veikkaatteko että Se slot paloi? en uskalla ees ajatella kokeilemista toisen muistikamman kanssa..
Muistikampa menee paikalleen kevyesti painamalla ja lukitus napit lukkiutuvat itse kiinni, kun muisti on pohjassa. Voiman käyttö ja tietokoneen asennus eivät sovi yhteen, sama kyllä kaiken asentamisen kanssa. On kyllä käsittämätöntä miten muistin voi laittaa väärinpäin kun siellä on se koodauskolo. Kokeile toisella ilman voimankäyttöa ja katso ensin missä se kolo on, jotta et yritä toistä kertaa väärin päin
kokeilin Vanhalla joka paloi, kyllä se vaan meni paikalla mutta nappulat piti erikseen painaa alas.. En uskaltanut käynnistää jos vaikka emolevy hajoaa, voiko se?
Itellä kävi just samanlailla ekalla kerralla kuin vaihoin muistia Eli en laittanut sitä ihan pohjaan vaan jätin irti ja kun käynnistin niin alko haisemaan palanut jne. Muisti meni vähän mustaksi mutta sitten käytin liikkeessä niin ne vähän putsas sitä muistia ja antoivat takaisin ja kokeilin uudestaan (tällä kertaa laitoin kokonaan sen kiinni) niin kyllä se toimi.
Ei uskoisi, että kärähtää ellei ole pohjassa. Siistii! ;D Minä olen onneksi aina laittanut pohjaan asti. Järjenhän pitäisi se sanoa.
Kuten aikaisemmin kirjoitin, kun muistin painaa pohjaan se automaattisesti lukittuu, edellyttäen että lukitusnastoja ei murrettu rikki. Miten se sai kontaktin jos se oli irti. Ilman välityksellä? Edit: Ehkä ongelma olikin huono kontakti, kun ei ollut pohjassa.
, paloko sulta slotti?, tuliko siihen mustia jälkiä? aattelin jos.. kokeilisin ite putsata sitä.. kummiski tossa parin tunninpäästä putsaan sen oluella.
Palo luultavasti myös slotti itse menin kännipäiten tunkemaan vanhaan emoon muistin väärin päin slottiin... ja kyllä ne klipsut silloinkin napsahtaa .... kunhan vaan tarpeks voimaa käyttää... mutta siitä kyllä selvisi pelkällä savuavalla slotilla ja muistikammalla mutta en suosittele enää sen slotin kokeilemista
Slotti ei muistaakseni kärsinyt ainoastaan se kampa (tuli siis vähän sitä mustaa) ^^ Ja pieni kirjoitushärö oli.. nimittäin ihan irtihän se ei ollut vaan se ei ollut täysin pohjassa Mutta virheistä oppii
No joo eihän ketään saa tuomita virheistä,tai saa mut ei väärin. Onhan ilmo oikeassa, mutta ei kai nyt sentään vasaraa tähän hätään oteta,vaan koettamalla se selviää miten kävi asenna oikein,ja kuuntele miten käy luultavasti.on kammat päin prinkkulaa. toivotaan vaan että emo selvis rytäkästä ihan ok koska se ei ollut mikään pikku oikosulku tavallaan.