Q9550 Kellotusta, meneeköhän kaikki ok? Ja vähän muutakin säätöä.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi MugE 18.02.2009.

1. MugE

MugE Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep elikkä johan tuo kone on ollut päivän kasassa niin pitää sitä alkaa rääkkäämään!
    Alkuun poistelin jo nuo kaikki asuksen virransäästö ohjelmat yms (tai ainakin yritin) ja nyt ihmettelin miksi CPU-Z näytti outoja nopeuksia koneelle vaikka olin biossista jo muuttanut fsb:n 420x8.5 jne muuta "pientä"... Kuitenkin kun prime95:n iskin tulille niin nopeus nousi tuonne 3.5GHz minkä olin asettanut biossista ja luulin kuitenkin ettei minulla ole enää koneella mitään prossun nopeutta jne säätävää ohjelmaa koneella mitä emon mukana tuli (P5Q...)

Intoa tähän virittelyyn antoi mm 3Dmark06 17 500 tulos, voisi mielestäni olla toki kovempikin ja siinä oli juuri cpu score mielestäni aikas heikko. Tosin silloin oli EPU6 yms yms softat yhä koneella ja prossu kävi n3GHz tehoilla...

Näyttis kulkee jo ihan mukavasti Core 620 Shader 1350 Memory 2300 kelloilla jotka tuntuivat hyvin pelaavan. Toki niissä siis on myös vielä kiristämisen varaa!

Elikkäs ihan yleisesti vinkkejä otetaan vastaan miten saisi tämän kulkemaan mukavasti ja kaikki tehot saisi koneesta pihalle!?

*En tiedä iskinkö stoorini taas jonnekkin ihan väärään paikkaan mutta valaiskaa toki jos olen jälleen eksynyt*

Koneen tiedot löytyy tuosta alhaalta...

2.  
  3. Porshe

Porshe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Et varmaan biosista ole ottanut virransäästö yms. cräp asetuksia pois käytöstä. Seuraavassa kuvassa näet asetukset jotka kannattaa disabloida: KLIK

Muista myös laskea muistien taajuuksia kun nostat prosessorin taajuutta.

Näytönohjainta ei kannata turhaan rääkätä kun sinulla muutenkin on melkein markkinoiden tehokkain kortti.

BTW, jos haluat 3DMark06 tulosta nostaa niin tämä benchmark on hyvin cpu painotteinen joten lisää kelloja prosessorille niin pisteitä ropisee.

Tässä englanninkielinen opas kellottamiseen: http://forums.hexus.net/hexus-hardware/103676-c2d-overclocking-guide-beginners.html

edit: oppaan linkki korjattu.

Viimeksi muokattu: 23.02.2009
  4. Kokki99

Kokki99 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei ne ole mitään turhia nuokaan säästää vaan prossua. Tietysti jos ne aiheuttavat epävakautta kuten minulla niin silloin ne kannattaa ottaa pois.

Jaa tämä sivu