Olen vielä ihan nyyppä näissä asioissa, ja nyt tuli hankala pala purtavaksi... Yritin seurata AD:n englanninkielistä TMPGenciä käyttävää DVD->SVCD guidea, mutta sitä seuraamalla ei tullut haluaamani tulosta. "Anamorfinen SVCD" taitaa olla asia jota ei ole edes olemassa, vai onko? Olin aikeissa varmuuskopioida ostamani Leijonakuningas DVD:n kahdelle SVCD:lle. Kun lopulta sain leffan poltettua ja testasin Sonyn standalonessa, kuva oli 4:3 sururaidoilla sivuilla - eli kuten anamorfinen, mutta ilman litistystä. edit: kuva oli siis myös "väärässä kuvasuhteessa" eli venytetty pystysuunnassa kuten anamorfinen on Miten siis saa helpoiten letterboxattua tuon kuvan? Prosessihan on simppeli, litistys ja mustat palkit ylös ja alas, mutta millä tämä onnistuu helpoiten (ja miten ?
Kiitokset avusta, pistänpäs osoitteen muistiin. Ehdin kyllä jo löytää ratkaisun ongelmaan kun VirtualDubin toimintoja selailin. Itse hoidin homman frameservaamaalla Virtualdubilla resize filterin kanssa.
Eikös tmpgencistä löydy se prewiew ikkuna, mistä voi kattoa onko kuvasuhteet ok. Joku asiaan perehtyny vois valasta asiasta.