Pulmasta toiseen... Anamorfisen kuvan enkoodaus SVCD:lle.

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi ahonenm 08.11.2003.

1. ahonenm

ahonenm Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen vielä ihan nyyppä näissä asioissa, ja nyt tuli hankala pala purtavaksi... Yritin seurata AD:n englanninkielistä TMPGenciä käyttävää DVD->SVCD guidea, mutta sitä seuraamalla ei tullut haluaamani tulosta.

"Anamorfinen SVCD" taitaa olla asia jota ei ole edes olemassa, vai onko? Olin aikeissa varmuuskopioida ostamani Leijonakuningas DVD:n kahdelle SVCD:lle. Kun lopulta sain leffan poltettua ja testasin Sonyn standalonessa, kuva oli 4:3 sururaidoilla sivuilla - eli kuten anamorfinen, mutta ilman litistystä.
    edit: kuva oli siis myös "väärässä kuvasuhteessa" eli venytetty pystysuunnassa kuten anamorfinen on

Miten siis saa helpoiten letterboxattua tuon kuvan? Prosessihan on simppeli, litistys ja mustat palkit ylös ja alas, mutta millä tämä onnistuu helpoiten (ja miten :)?

Viimeksi muokattu: 08.11.2003
  2.  
  3. Adder_78

Adder_78 Guest

4. ahonenm

ahonenm Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitokset avusta, pistänpäs osoitteen muistiin. Ehdin kyllä jo löytää ratkaisun ongelmaan kun VirtualDubin toimintoja selailin. Itse hoidin homman frameservaamaalla Virtualdubilla resize filterin kanssa.

5. Portsu73

Portsu73 Guest

Eikös tmpgencistä löydy se prewiew ikkuna, mistä voi kattoa onko kuvasuhteet ok. Joku asiaan perehtyny vois valasta asiasta.

Jaa tämä sivu