Sain nyt vihdoinkin kiinteen nettiyhteyden ja oon jostain kuullut että puhelutkin voisi soittaa netin välityksellä. Onnistuuko siis tavalliseen lankapuhelimeen soittaminen jonkin ohjelman välityksellä? Entä kännykkään? Tuleeko tästä mitään lisäkustannuksia? Jos tämä on mahdollista niin mikä olisi sopiva ohjelma noiden puheluiden soittamiseen? Olen kuullut sellaisesta kuin Skype. Olisiko se hyvä valinta?
Soneran liittymissä on saatavissa puhelinkytkentä joka viime syksynä oli hinnaltaan seuraavaa: liittymismaksu 20€, kuukausimaksu 6€, lisämaksut/puhelu 2-4c minuutilta känny,lanka jne. Lisäksi netistä löytyy lisää, löysin itse jenkeistä palvelun mikä maksoi 5 taalaa liittymismaksu ja lisämaksu n.2c/puhelu. Osoitetta en muista,sorry.
ohhoh, et taida nörttiisi yhtään tietää mistä on kyse? joo elikkäs, internetin välityksellä voi soittaa puheluja tuolla ns. P2P puhelin ohjelmalla nimeltä Skype. Ja silläkin soittaminen onnistuu vain ja ainoastaan sellaisille ihmisille joilla on myös Skype asennettuna omalle koneelleen. (tarvitset myös mikrofonin luonnollisestikkin johon puhut) Toistaiseksi ei ainakaan ole sellaista mahdollisuutta että pystyisi esim. kännyköihin soittelemaan "ilmaiseksi" netin välityksellä. (tekstareitahan pystyy kyllä lähettelemään ilmaiseksi). mutta alkuhan se on tuo skypekin...
En ole sanonutkaan että noi on ilmaisia, luonnollisesti tulee lisäksi paikallispuhelumaksu.Sonera aukaisi ton palvelun viime syksynä, kysyppä sieltä lisää!
joo mutta mieti nyt vähän kuitenkin, toi 20€ liittyminen +6€ kuussa ja 2-4c/min +ppm on sama ku soittas ihan tavallisesti kännyl. zxcvbnm (onpa vaikee nick ) luultavasti haluu sellasta ohjelmaa (niinku kaikki muutki) millä soittaminen onnistuu ilman mitään lisämaksuja tuon adsl liittymän kk hinnan päälle.
eikös tuohon kaverin kanssa jutusteluun löydy ainakin tusina eri softaa jolla homma hoituu! Winkkarissakin on sellainen valmiina ja toimii ihan hyvin!
tuohan nyt ei pidä paikkaansa! jos soneran puhekaistalla lankanumeroon soittaminen maksaa 4c/min ja kännykällä operaattorista tietysti riippuen keskimäärin 10-16c/min niin on siinä melkoinen ero!
no eipä siihen erotusta jää kuin pari hassua centtiä vaikka kuinka laskis... eli aika samalta tuntuu lompakossa loppujenlopuks. ilmanen on aina ilmanen ja maksullinen on maksullinen. tosi on että noita "juttelusoftia" on paljon, mutta suurimpaan osaan niistä pitää käyttää ns. "kiinteetä kotipuhelin linjaa" elikkäs pitää olla vanha kunnon puhelinliittymä adsl liittymän lisäks jolloinka voi sitten soitella vaikka millasiin numeroihin pikkurahalla mutta täysin ilmaseks ei sekään onnistu.
niin, noin 10snt/min ;-) kun tuohon puhekaistan hintaa ei lisätä mitään ppm /pvm maksuja!!!(kun puhutaan tuosta soittamisesta lankaverkkoon) Ainakin ELOn laskuopin mukaan, vai mitä ;-) ?
jos ei ole tarve soitaa kun pc:ltä pc:lle niin paltalk on ok ohjelma,pisin matka mitä olen sillä soittanut on tokioon ja äänenlaatu on 100%,täysin katkoton(hakkaa gsm:n),kuuluvuusviivettä ei ole ja kaistankulutus alle 5kt/s.