Mulla on uuden älyluurin kanssa ollut sellainen ongelma, että se menee automaattisesti äänettömälle/tärinälle parin tunnin välein, jos puhelinta ei käytä (ja välillä vaikka käyttäisikin). Kyseessä on LG:n Optimus L5 -puhelin ja käyttis Android 4.0.3. Olen koittanut etsiä asetuksista jotain kohtaa ongelman ratkaisemiseksi, mutta ei vielä ainakaan eteeni ole mitään sattunut. Puhelimessa on päällä asetus, jolloin puhelin menee äänettömäksi 23-06 aikana. JA se toimii niinkuin pitääkin. Sen lisäksi olen laittanut puhelimen oman virransäästön päälle, jonka mielestäni ei pitäisi vaikuttaa tähän ongelmaan. Näiden lisäksi olen ladannut puhelimeen Easy Task Killer- ohjelman, joka sulkee turhia ohjelmia taustalta pois. Mielestäni ongelma oli jo ennen ohjelman asennusta, mutta voisiko se jotenkin kuitenkin riippua kyseisestä ohjelmasta?
itse alottaisin ongelman ratkomisen tuon easytask killerin poistamisen muodossa, jos ei silti toimi kokeile ottaa tuo automaattinen äänettomälle meno pois käytöstä. en jaksa uskoa myöskään että tuo virransäästö juttu olisi syypää tähän jos on siis puhelimen oma eikä erillinen softa.
Itseasiassa saatoin ehkä löytää vastauksen. Easy task killer sammutti Asetukset ja jätin sen nyt päälle kokonaan. Pitääpä seurata, vaikuttiko tämä asiaan. Ei ainakaan sen jälkeen ole temppuillut.
luultavasti se sammutti vain taustalla olleen asetusvalikon, ainakin itse jos suljen "asetukset" lennän aloitusnäyttöön.