hei kertokaa, onko markkinoilla puhelinta, jossa on radio ja että radio toimii ilman mitään ulkoista lisäantennia, kuten hands free-johtoa tms. siis niin että radio kuuluu puhelimen kaiuttimesta eikä tarvi pitää nappeja korvilla. vielä semmonen vaatimus, että radio kuuluu silloinkin kun puhelin ei ole kädessä, eli että käyttäjän ei itse tarvitse toimia antennina, eli puhelin/radio voisi olla vaikka pöydällä. ja vielä niin että tällöin radio tosiaan kuuluisi, eli asemat pysyisivät kohdallaan eikä kuulusi pelkkää kohinaa. olen käyttänyt vain nokialaisia, ja niissä on ymmärtääkseni kaikissa radion kuuntelun vaatimuksena se, että hands free on kiinni. en käytä kyseistä juttua puheluissa laisinkaan ja mielestäni se on epäkäytännöllinen radionkin kuuntelussa. olisin kiinnostunut tommosesta puhelinkoneesta. neuvoja. kiitos
Taitaa olla sellainen tilanne että kaikki puhelimet joissa on radio käyttää antennia joka on sisäänrakennetty hf:ään.
Vaikka joudut sen HF:n siihen puhelimeen liittämään, niin voit sä silti jättää sen puhelimen siihen pöydälle... laitat vaan ne äänet tulemaan puhelimen kaiuttimista.
joo, juuri noin mä olen radiota käyttänytkin. olen myös miettinyt että jos katkaisisi hf:n johdon heti siitä liittimen juuresta, että puhelimeen jäisi vain ihan lyhyt nöpö. en tosin tiedä vaikuttaisiko tämä kuuluvuuteen. mun hf on laitteen mukana tullut ja siinä on melko pitkät ja erittäin ohuen johdot ja nappikuulokkeet. ne johdot on helposti sekaisin.
Voisit tietenkin kokeilla tätäkin: http://www.nokia.fi/lisalaitteet/md1/ Ominaisuuksissa ainakin mainitaan FM-radioantenni.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7283 Onhan tuokin yksi vaihtoehto, vähentää sitä johtojen määrää kun ei ole kuulokkeita, vaan tuo mötikkä, ja imo ainakin n70 kuulu radio paremmin tuolla antennilla
kiitos hyvistä vihjeistä. mä olen haaveillut, että puhelimen radiota voisi kuunnella ikään kuin mitä tahansa pientä tasku-radiota. ei siis mitään piuhoja eikä lisälaitteita. en myöskään ole kuuntelemassa musiikkia, vaan pelkästään perus radiokanavia. lieneekö sitten laitevalmistajille tarpeeksi tuottoisaa kehitellä tämmösiä samaan aikaan kun musiikin jakelu ja kuuntelu on niin mullistunut.
No ne Nokian kuulokkeet onkin ihan rössistä. En tiedä pelaako radio tämän jälkeen puhelimessa mutta tilasin siihen äänisovittimen, siis että voi pistää puhelimeen omat stereokuulokkeet, ja se ei todellakaan ole Nokian, mutta eipä tuota radiota tule kuunneltuakaan niin paljon. Ja puhelin on Nokia 6230.