1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

psp päivitykset?

Viestiketju PSP -osiossa. Ketjun avasi di3go 03.01.2006.

  1. di3go

    di3go Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä päivitys psp:en kannattaa siis laittaa ??? Ja mistä niitä laitetaan??? Ostan itse huomenna psp:n joten olisi kiva tietää :D
     
  2.  
  3. McGordon

    McGordon Regular member

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkoitat varmaan firmwareja. Noh, noita muitakin threadeja vois selailla: älä vaan mee päivittään PSP:täs yli 2.00 version tai et saa homebrew ohjelmia toimimaan. Tietääkseni Sonyn ylläpitämältä Yourpsp.fi sivustolta saa vain uusimman firmwaren ladattua (joka on kirjoitushetkellä 2.60), mutta esim. pspupdates.qj.netistä löytää kaikki firmwaret. Ne siis asennetaan PSP:hen sillaite että pitää ensin tehdä x:\PSP\Game kansioon uusi alikansio nimeltä Update ja sitten pistää sinne ne pakkauksen mukana tulleet tiedostot. Suunnilleen noin se tehdään? En ole aivan varma kun en ole muuta tehnyt PSP:lleni kuin päivittänyt sen 2.0 versioon ja downgreidannut siitä takaspäin 1.5 versioon.
     
  4. di3go

    di3go Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kiitos tästä tiedosta , mutta haluaisin vielä kysyä mitä ovat homebrew - ohjelmat :D
     
  5. McGordon

    McGordon Regular member

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Homebrew ohjelmat ovat kirjaimellisesti "kotitekoisia" ohjelmia, eli PSP-hörhöjen itse koodaamia. Tälläisiä ovat esimerkiksi SNES & UMD emulaattorit jotka mahdollistavat netistä ladattujen pelien pelaamisen. SNES emulaattorilla siis pelataan vanhoja SNES pelejä ja UMD emulaattorilla netistä haettuja PSP pelejä. Siis emulaattorit ovat vain yhdenlaisia homebrew ohjelmia... ovathan ne kaikkea muutakin mahdollista keksineet :D Useimmiten kaikki homebrew ohjelmat löytää siitä samasta tutusta osoitteesta, http://www.pspupdates.qj.net .

    Sitten lisään tähän vielä että jos sinun PSP:si firmware on tällä hetkellä korkeintaan 2.0 ja haluaisit saada homebrew ohjelmat toimimaan niin sinun täytyy "downgradeta" eli "alaspäivittää" PSP:si versioon 1.5. Afterdawnista löytyy artikkelit kohdasta opas kuinka se tehdään että onnea matkaan vain jos meinaat niin tehdä, mutta muista kuitenkin että aina on riski että PSP:stäsi tulee hyödytön tiiliskivi jos jokin menee vikaan. Itse olen kyllä tuon downgraden tehnyt eikä ole vielä mitään vaikeuksia tullut vastaan, harmittaa vain kun 1.5 versiossa ei voi taustakuvaa / väriteemaa vaihtaa ellei hanki siihen erillistä homebrew ohjelmaa. Tässä suora linkki jos satut olemaan erityisen laiska klikkailemaan: http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/alaspaivita_firmware_psp_v2.cfm

    EDIT: Ainiin, ja oman firmwarensahan saa selville menemällä PSP:n päävalikossa kohtaan Settings -> System Settings -> System Information.
     
    Viimeksi muokattu: 03.01.2006
  6. Danshaku

    Danshaku Guest

    Ja enne downgradausta kannattaa tarkistaa, onko pspssä mahdollisia laitteistovikoja tai muita vikoja, sillä jos psp:ssäsi todetaan, että psp:si on downgrade, niin se mitätöi takuun. Samoin jos psp:si ohjelmisto tai laitteisto kärsii homebrew ohjelmista. Että kannattaa olla varovainen näitten kanssa. Itse sain anttilasta firmware 2.01 ja ajattelin päivittää 2.6. En ajatellut hirveemmin kannattaa noita homebrew ja piraatti pelejä.
     

Jaa tämä sivu