PSP hajalla?

Viestiketju PSP -osiossa. Ketjun avasi jumbo1234 06.12.2008.

  1. jumbo1234

    jumbo1234 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    583
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli mun psp:ssä ku kasasin näyttöö siihen kii nii siin on ne kaks "piuhaa" jotka pitää kiinnittää siihen emolevyjen pidikkeisiin. Niin sain sen paksumman kiinni ongelmitta. Se toinen se ohuempi ku olin laittamassa sitä ja se musta juttu siinä pidikkeessä joka pitää sitä piuhaa kiinni nii se hajos :(. Ja nyt se näyttö näyttäää pelkkää mustaa. saaks sitä mitenkää kuntoon :( apu olisi tarpeen :(

    Kiitos etukäteen!
     
  2.  
  3. MAPESA

    MAPESA Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    331
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei p*rkele...

    sun näyttös kyllä toimii mutta se ohuempi on taustavalolle.

    sen takia näkyy vain mustaa. ja onko se koko pidike lähtenyt irti vai pelkkä musta "kansi" ?

    jos koko pidike, niin putsaa ne kontaktit vaikka vessapaperilla, ja pistä sähköteippiä siihen liuskan päälle kun se on siinä.

    siitä voi myös olla taustavalo hajonnut ja vika emossa mutta kokeile tuota ensin.

    jos vika emossa, niin TÄSSÄ on ohjeet. itse jouduin tuon tekemään kerran. käytin kyllä pätkän johtoa.
     
  4. jumbo1234

    jumbo1234 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    583
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no siis se musta kiinnike on hajalla kokonaan:( kannattaaks mun pistaa se pidikekkin vai pistänkö sen sinne sisää ja sähköteippiä? koska ku se oli sisällä ja psp päällä niin ei näkyny mitään. ääntä tuli yms. ja toi juttu nii tinaanko sen vai mitä ihmettä ku kuvasta en oikeen saanu selvää:S

    Kiitti etukäteen!
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2008
  5. MAPESA

    MAPESA Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    331
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis onko siinä emolevyssä mitään pidikkeitä siinä kohdassa kuin "kullatut" kontaktit?

    jos ei, niin aseta liuska tarkasti päälle ja laita sähköteippiä.

    tai kokeile jotenkin pitää sitä liuskajohtoa paikoillaan ja yhdistät sen mustan palikan päät ruuvarilla.

    jos valo tulee yhtäkkiä kun yhdistät, juota ne päät yhteen.

    ensin kannattaisi kuitenkin saada se johto siihen.
     
  6. jumbo1234

    jumbo1234 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    583
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo se musta pidike nii sitä ei oo ollenkaan siinä on vaa ne "kultaset jutut". No huomenna yritän sitä sähköteippiä ja sen jälkee tota mustaa juttuu:D
     
  7. jumbo1234

    jumbo1234 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    583
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    noniin eli nyt tuli ongelmii ja kunnolla.. aluksi näytän nyt kuvalla...[​IMG] nii tossa toi musta mis lukee f0 nii pistin ne yhteen ruuvarilla eikä tapahtunu mitään... Sitten tossa mis on toi pidike niin näätkö sen mustan jutun mikä on vedetty ylös? Mul ei oo sitä se hajos. Sitten siinä on noi 4 kultaista piikkiä nii pistin ne yhteen sähkö teipillä. Muttei vieläkään mitään:(. Mikä oon vikana? PSP:ni näyttö on ihan sökönä eikä tule valonpilkettäkään. pelkkää mustaa. ei valon valoa eikä mitää. SIIS IHAN MUSTANA. ou god apuva!
     
  8. MAPESA

    MAPESA Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    331
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Äläs nyt hikistele.

    mitäs se auttaisi? tarkoitin siis että laitat johon siihen paikalleen ja korvaat mustan liuskan siinä päällä teipinpalalla.

    että johto pysyisi siellä.

    ja kun yhdistit se "FD" palikan päät, jos johtosi ei ollut paikoillaan hetkellä kun yhdistit, ei sen pitäisikään näyttää valoa.

    eli laita se johto siihen missä sen pitäisi olla, teippiä päälle, jos ei valoa niin sitten kokeile sitä FD palikan päitten yhdistystä.

    Kun johdot ovat paikallaan.
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2008
  9. Termis

    Termis Guest

    Nyt on sitten taustavalon sulakekkin mennyttä :D
     
  10. jumbo1234

    jumbo1234 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    583
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noni nyt toimii. tuhannet kiitokset MAPESA. Vielä tähän yksi lisäys. Tuo minun R- näppäimen kontaktin tarra on ottanut lopputilin. voinko pistää sen päälle sähköteippiä vai onko tähänkin jokin keino?
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2008
  11. jumbo1234

    jumbo1234 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    583
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noniin lisää ongelmia. Vitsit sentään. Ei tätä voi korjata enään.

    1. Näppäimet: Vasen, Ylös, Alas ei toimi.
    2.Wlan ei toimi
    3. UMD kuori ei pysy paikallaan. (Ihan sama ku pistän teippii sillee ettei se aukee :S.
    4. Etupaneeli ei mee paikalleen.
     
  12. MAPESA

    MAPESA Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    331
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    Kyllä sen luultavasti voi korjata.

    älä sitä ainakaan roskiin nakkaa.

    1. kokeile että tuo d-padin johto on KUNNOLLA paikallaan eikä mitään hiekkaa siellä mihin johto menee.

    katso tuota kuvaasi, tähden vasemmalla puolella.

    lisäys: katso myös että lcd-kehikko ei nosta sitä nuolinäppäinten muovialustaa liian ylös. mulle kävi niin. napit uppos syvälle.

    2 luultavasti tuo wlan-kortti -> emo kiinnike heikosti kiinni.

    3 tarkoitatko että umd-ovi ei aukea napista? mulla sama juttu koska jousi joka avaa sen hävisi, mutta itselläni aukeaa ihan vetämällä ilman väkivaltaa.

    jos ei mene kiinni, paina hieman enemmän jotta se metallinen "lukko" menee kiinni.

    4. se ei oo uus juttu. mulla oli sama homma. kyllä se menee, se on hieman tiukka kun ei oo alkuperäinen.

    ehk 5. toimiiko se R vai ei? jos ei niin putsaa se kontakti. se takapinta siitä pitää vain pysyä paikallaan.


    ja lopuksi: toimiiko se näyttö vai ei..?
     
  13. Ace_365

    Ace_365 Regular member

    Liittynyt:
    17.07.2006
    Viestejä:
    456
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Älä nyt ihmeitä odota teipiltä, ei sillä jokaista vikaa voi korjata.
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2008
  14. Termis

    Termis Guest

    Hieman vielä vian paikannusohjeita kohtaan 1:
    Kokeile jollain metallisella, vaikka avain-nipun renkaalla, yhistää kaksi pallon puoliskoa toisiinsa. Jos näppäimet tällätavoin toimivat, vika on siinä, että se piirilevy on painunut liian syvälle tai että etupaneelisi on liian korkealla. Jos ei toimi, vika on luultavimmin siinä että se "johto" ei ole kunnolla kiinni emolevyssä tai muuten vioittunut.


    Missä tilanteessa tulee erroria ja mitä siinä sanotaan?
     
  15. jumbo1234

    jumbo1234 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    583
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis se errorissa lukee et mun wlan näppäin ei olis ylhäällä. se ei edes niiku mee ettii niit yhteyksiä
     
  16. Termis

    Termis Guest

    Varmista, että se emolevyssä kiinni oleva wlan kytkin on tuolla kytkinvivun kolossa. Vähän heikkolaatunen kuva tuli mutta kyllä siitä selvää saa.

    [​IMG]
     
  17. jumbo1234

    jumbo1234 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    583
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kyllä se siinä oon kiinni
     
  18. jumbo1234

    jumbo1234 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    583
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis ei vasen eikä ylös toimi (korjaan), ja menin korjaamaan sitä siihen kiinikkeeseen paremmin eikä vieläkään pelaa.
     
  19. Termis

    Termis Guest

    Jos et pelkää irrottaa emolevyä niin voit tarkastaa wlan kytkimen toiminnan:

    Kytkin yläällä:
    1 - 2 Jatkuvuus
    1 - 3 Ei jatkuvuutta
    2 - 3 Ei jatkuvuutta
    Kytkin alaalla kuten kuvassa
    1 - 2 Ei jatkuvuutta
    1 - 3 Ei jatkuvuutta
    2 - 3 Jatkuvuus

    [​IMG]
    Jos tämä ei pitänyt paikkaansa, luultavimmin kytkimessä vika.

    E:

    Koititko jollain metallisella yhistää ne pallonpuoliskot?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.12.2008
  20. jumbo1234

    jumbo1234 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    583
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ok.
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2008

Jaa tämä sivu