Joo elikkäs tarkotus olis tosta scartista luopua ku pelaa tolla 37" tv:llä ni kuva ihan kauheeta mössöä että... Kummalla olis järkevämpi kytkeä siis PS2 tollaseen 37" taulutv:seen komponenttikaapelilla vai RGB:llä ?
Komponenttikaapelilla saat lomittamatonta kuvaa niissä peleissä mitkä sitä tukevat (esim. Black), muuta eroa noilla ei ole
Pehmeämpi ruudunpäivitys, ihan mukava lisä. Varsinkin kun kumpikin piuha on suunnilleen saman hintainen
Mun asia ei ihan koske tätä mutta osaisiko joku kertoa miksi en saa komponentilla kuvaa, ääni kuuluu mutta ruutu mustana. Olen muuttanut PS2 asetuksista ulostuloksi komponentiksi, Televisio on 42", 100hz, full HD, Panasonicin TH-42PZ8E plasmatelevisio.
Kysymys koskee samoja kuin edellä, eli ps2 ja hdtv. Ps2 vanhamalli ja vanha liitäntä. Tyypäättiin PES05 ja hirveät pixelit, eli hoituuko ongelma noilla komponentti liitännillä?, varmaan pes05 ei tue, tukisiko esim pes09, vai miten voi ongelman ratkaissa, että voi pelata hdtv:ssä ps2 pelejä, siis uusia piuhoja väliin? ja uudempia pelejä?
Viivakood, telkkarissasi varmaan tarvii laittaa oikea kanava. Noista pelien tukemisesta en tiiä, mutta jos sulla on RCA:lla kiinni, niin Vaihtaminen RGB-kaapeliin parantaa kuvalaatua aika hyvin, sahareunagrafiikat lähtee. Jos telkkari tukee sync-on-greeniä SCARTin kautta, niin ei komponenttikaapelia tarvita, ja progressiva scan toimii myös. Ei tuota RGB ja komponentin eroa varmaan huomaa telkkareissa kovin hyvin. Vasta videotykissä alkaa näkymään.
Tää oli varmaan tarkoitettu vitsiksi...mutta joo ei tällaisia vastauksia enää, jätetään ne tuonne suomi24:een!
Kyllä niitä tosiaan löytyy joilta se unohtuu, että valitset sieltä valikosta komponenttilähdön. Mutta johdot ei voi olla väärässä järjestyksessä, jos olisi, näkyisi jotain mössöä ruudulla. Mutta, et kertonut mitä yrität ajaa PS2:lla kun kuvaa ei näy. Eli ei itse PS2 valikkokaan näy? Ja vanhemmissa malleissa YPrPb kytkeytyy pois kun leffalevy heitetään sisään.
Kanava tosiaan on oikea, valittu TV:stä component-kanava ja äänet kyllä kuuluu tämän valittaessa. Johtojakin koitin eri järjestyksessä, kun jostain luin että saattavat olla erinvärisiä eri valmistajilla (on kyllä varmaan melko epätodennäköistä, että näin olisi), mutta tällä ei ollut vaikutusta. Olen koittanut löytää tv:stä "jotakin" asetusta jolla voisi olla vaikutus/syy tähän tilanteeseen, mutta en ole kekannut... Ei näy edes se Ps2 aloituskuva eikä valikot. Vain musta ruutu ja ääni kuuluu. Nyt sain DVD:ltä näkymään kuvan (kun otti ns. mod piirin pois päältä), mutta se on vaaleanpunainen!? PS2 on melkovanha ja se on ostettu hevnetistä aikoinaan valmiiksi mod-piirillä, malli on SCHP-30004 V4. Onkohan noissa mod-piireissä joitakin asetuksia tai miksiköhän se estää tuon komponenttikuvan esittämisen?
Olen itsekin ajatellut hommata RGB-kaapelin PS2:n tuolta modpiiri.com:sta. Mutta nyt pitäisi vain varmistaa, että onko se varmaa ja luotettavaa tilata tuolta modpiiri.comista?
Kyllä itselläni ollut (MadCatzin vissiin)PS2--> Komponentti kaapelilla kytkettynä Philipsin 32' telkuun ja kuvanlaatu on ihan jees, joissakin peleissä grafiikka tuppaa oleen puuroa mutta lukuisilla väri asetuksien säädöillä olen saanut yllättävän hyvän kuvan. Esim Soul calibur III näyttää mielestäni oikein hyvältä.. Itsellä on aika vanha pleikka , onkohan noissa uusimmissa jollain tapaa parempi kuvanlaatu tai jotain..kun kaverillani on uudempi pleikka ja tuntuu että kuvan laatu olisi ollut parempi siinä,siis kokeilin sitä ihan omaan töllöön..??kuvittelenko vain..??
Vielä sellaista haluaisin varmistella, että onko noissa RGB-kaapeleissa jotain erojakin? Eli jos vaikka tilaan tuolta modpiiri.comista tuon RGB-kaapelin niin olisiko PS2:sen oma piuha parepmi/laadukkaampi? Vai onko se aivan sama minkä merkkinen tai mistä sen tilaa?
Mulla on semmonen muovisella Playstation-liittimellä varustettu kaapeli, ja se on aika löysä, kun ajan myötä kulunut. Kannattaa hankkia metallisella liittimellä varustettu jos löytyy.