Minun prossu on Athlon XP 2100+. Kysyisin että miten tuota saa kellotettua paremmaksi ja kuinka paljon on turvallista kellottaa vakiojäähyllä?
http://www.jathardware.com/index.php?option=com_content&task=view&id=40&Itemid=30 Siitä tutkiskelemaan. Ei tarkkoja lukuja voi oikein sanoa, se riippuu niin monesta asiasta. Niin paljon ku uskallat/rauta kestää
Minulla sama prossu Athlon XP 2100+. Itse saan kellotettua sen helposti muuttamalla bioksesta väylännopeuksia, mutta sitten prossu ja emo kuumuvat enemmän. Ja tuuletusta joutuu lisäämään. Sekä joku tais mainita, että prossun ja emon käyttöikä lyhenee, jos niitä kellottaa. Onko näin? Vai olenko väärässä?
Mites tuo prossun kellotus vaikuttaa PCI väylän nopeuteen? Kun oon lueskellu noita ohjeita ja missään ei oikein siitä kerrota mitään.
pitää laittaa agp/pci lukko päälle ettei kohoa, korjatkaa jos puhun paskaa. tuo xp 2100+ kestää varmasti hyvin kellotusta, ja ei niiden emon ja prossun käyttöikä käytännössä lyhene mihinkään. sitäpaitsi esim. prossun odotettu käyttöikä esim. 20 vuotta, mitä väliä jos onkin vain 18? ja siis oikeasti prossut jotka eivät fyysisesti joudu "tappelemaan" niin kestävät pirun pitkään.
Tuosta PCI väylästä vielä: Eli jos nostan FSB väylänopeutta niin se kasvattaa PCI väylän nopeutta jos asetus on tuo [Auto] tai [To CPU],(emo on ASUS A8N-SLI Premium) manuaalissa Bios asetuksissa PCI Clock Synchronization Mode kohdassa Configurations options: [Auto][To CPU][33.33Mhz] eli pitäskö valita sit tuo 33.33Mhz?