Moi. Tänään tuli amd phenom 965be kaverilta, niin siinä siilen päällä on jotain likaa. Millä se kannattaisi puhdistaa, voiko se mennä helposti rikki jos vaikka jollakin liinalla puhdistaa ja painaa liian kovaa , ja haittaako jos siihen siileen jää jotakin likaa. Niin ja vähä offtopic mutta tilasin tälläsen freezer 7 pro rev 2 prossujäähdyttimen, niin jossakin luki että valmiiksi levitetty tahna. Siis tarkottaako tämä sitä ettei tarvitse mitäään muuta kun laittaa se siihen siilin päälle ja lukkoo? Kiitos!
Puhdista siili käyttämällä vaikka vedellä kostutettua mikrokuituliinaa, mutta anna kuivua ennen kun pistät kiinni ja prosessoria jäähdyttämään. Muista myös putsata prosessori vanhasta tahnasta ennen kun laitat uudet tahnat päälle. Mikäli ei ole mikrokuituliinaa, niin vessa/talouspaperi kelpaa myös, kunhan ei päästä nukkaa. Itse olen puhdistukseen käyttänyt Arctic Coolingin puhdistusnesteitä töissä ja kotona. Tuo esiasennettu tahna tarkoittaa sitä, että sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin asentaa jäähdytin emolevylle. Kannattaa kuitenkin ennen uuden asennusta putsata prosessori vanhasta tahnasta.
Siis missä kaikkialla sitä tahnaa on onko prosessorin päällä myös tahnaa ? Luulin että pelkän siilin ja jäähdyttimen väliin pitää laittaa tahnaa.
Siis siili ja tuuletin yhdessä ovat "jäähdytin". Tahna tulee prossun ja siilin väliin paikkaamaan mahd. epätasaisuuksia.
Aaa luulin että siili on se metallinen pala missä lukee sen prossun tiedot. Eli siis minulla on siinä likaa voiko senki iha paperilla ja vedellä puhdistaa?
Käytä jotain liuotinta putsaukseen, älä liikaa. Tossa cooleri, jäähdytin, siili tmv http://img.tomshardware.com/us/2008...er_charts_2008_part_iii___e6300_e6400_box.jpg Tossa prosessori http://www.electrobyt.co.uk/images/Athlon64-ada3200dka4cg.jpg Prossun ja coolerin väliin tahnaa, vähän. Googleta vaikka piitahna nii löytyy ohjeita vaikka kuinka.
Kävin ostamassa mikrokuitiliinaa, eikö se pelkkä vesi käy? Ja toiseksi että siilissä on valmiiksi levitetty tahna niin eikai tarvitse vielä erikseen laittaa?
Itse pyyhin poissa vain pumpulilla, helposti se siitä lähti. et sä mitään riko jos putsaat siilen, senhän voi ihan puhtaalla vedellä putsata ja sitten kuivata, sekä puhallella yliimääräset poissa. ja tietenkin antaa kuivua sen jälkeen.
Pitääkö ottaa prosessori pois emolevysta? Onnistun kuitenkin katkomaan jonku niistä prosessorin "jaloista" .