Mul on "amd 64 athlon 800MHz(4x200)" voisko joku auttaa mua kellottamaan? Edes 800MHz --> 1000MHz! Biossist ei pysty ja clockgen ei toimi mulla vissiin.. Kiitti.. Kysykää pois muutakin koneesta jos tarvitaan..
Väärä alue tosiaan, mutta kokeiles etsiä biosista kerroin "CPU multiplier" ja aseta se suurempaan arvoon 9-12 luulen. En usko minkään A64 toimivan noilla kertoimilla, toinen on ajaa jotain sopivan raskasta ohjelmaa ja varmistaa ettei tuo johdu Cool'n'Quiet ominaisuudesta joka pienetään kellotaajuutta kun täyttä kuormaa ei ole.
Joo sori en huomannu kirjottavan väärälle alueelle..:/ Mutta siis biossist pitäis löytyy sellanen kun "CPU multiplier" ja asettaa se suurempaan arvoon 9-12? Niinkö? Ja mikä toi juttu on et pitäis ajaa joku ohjelma? hmmm..:I
Ootko kokeillut toimiiko esim. pelit normaalisti? Luultavasti sulla on Cool&Quiet päällä, eli laskee työpöytäkäytössä autom. kertoimet alas säästääkseen virtaa ja tiputtaakseen kierrosnopeuksia coolerista. Ihan hyvä ominaisuus. Nostaa kertoimet normaaleiksi kun kuormaa tulee tarpeeksi.
http://www.cpuid.com/cpuz.php Lataa tuolta tuo ohjelma. Voisit kopioida tänne ainakin kohdat Name, Code Name Processor kohdasta. Tämän lisäksi Clocks kohdasta Core Speed, Multiplier ja Bus Speed. Jolei seuraava kohta selvitä tilannetta. Cool'n'Quiet voinet testata ajamalla jotain sopivaa ohjelmaa joka kuormittaa prosessoria. Tällöin Core Speed ja Multiplier kohtien pitäisi muuttua.
Name: amd athlon 64 3200+, Code Name: ClawHammer Core Speed: 798.3 MHz, Multiplier: x4.0, Bus Speed: 199.6 MHZ
Veikkaisin että oikea kerroin on 10x tai 11x tällaisen pitäisi löytyä BIOSista. Jos tämä on jompikumpi tarvitaan enemmän säätöä kellotuksen takia.
Lataa Orthos ja pistä täydelle kuormalle prossu ja katso kellotaajuus, joka näkyy Orthoksessa. Pitäisi käydä täysillä. Mikä Athlon malli se on? Voisin arvailla että se on 12x200 eli 2.4ghz... Edit: Ai joo 3200+
vittu ku en löydä sitä kohtaa mistää... (biossist) saaksen c and c pois päältä jotenki toisel taaval pois päältä?