Laitoin äsken Everest -ohjelman päälle, ja katsoin Prosessorin tietoja. Huomasin, käyttöasteet näyttävät:Ydin 1: 0% ja Ydin 2: 10%. Menin Peliin ja jätin toiselle näytölle Everestin päälle ja huomasin, että Ydin: 1 näyttää vieläkin nollaa(0), mutta ydin 2 näytti 100%.Tarkoittaako tuo, että toinen ydin ei toimi(?) Kuuluisiko mennä näin? Olen jo vähäaikaa ihmetellyt, mikä vaivaa, kun fps välissä droppii, että onko näytönohjaimessa vika, vaikka sen pitäisi olla tarpeeksi tehokas ja on vielä kellotettukin. Mutta vika taitaakin olla prosessorissa vai (?) Prossu: AMD Athlon 64 x2 4000+ 2.1GHZ
Tarkottaa vaan sitä että prossussa ei riitä teho. Myös riippuu ihan pelistäkin. Lagipiikit ainakin johtuu tosta huonosta prosessorista. 220gt on pieni läjä paskaa. Se on paljon tehottomampi kuin esimerkiksi 4670. vähän lähentelee 9500gt tasoa. Sekin voi olla ongelmana.
Mulla on kaapissa nVidia Geforce 9600 GT 512MB, olisiko se tehokkaampi ? Entä miksi silti tuon toisen ytimen käyttöaste on nollassa(0)? En tiedä onko tämä tyhmä kysymys, mutta voiko sen toisen ytimen ottaa käyttöön esim. Biosista (?)
Olisi kiva tietää mitä peliä pelasit, kun vanhemmat pelit eivät edes ymmärrä monen ytimen päälle. Onhan amd dual core optimizer asennettu? Voit testata laittamalla rasitusohjelman, esim. Prime 95:n päälle, jonka pitäisi nostaa molempien ytimien rasitus 100%:n.
Peli on Counter-Stike, FPS pysyy 100 pienissä kentissä, mutta vähän suuremmissa välissä droppii jopa 75-80
Nyt löyty ku latasin Amd dual core optimizer, pelatessa näytti ydin 1: 100% ja ydin 2: 30% Mulla on kaapissa nVidia Geforce 9600 GT 512MB, olisiko se tehokkaampi ?
http://www.guru3d.com/article/geforce-gt-220-review-test/9 Kylläpä taitaa olla 9600GT nopeampi ja vielä aika reippahasti.
http://www.shopmania.co.za/shopping...~buy-gigabyte-gv-nx96t512hp~p-138161.html#pps <-- Mulla on tommonen 9600GT, eli mitäs mieltä ootte, vaihdanko tuon koneeseen ?
Ohjelma täytyy olla koodattu kahdelle ytimelle, että siitä ominaisuudesta apua on. Ctrl-Alt-Del Tehtävienhallinta > Suorituskyky Siellä muistaakseni säätö ytimille, "kimpassa vai rinnakkain". Jos ei softa hyödynnä kahta ydintä, niin syytä ajaa konetta ytimet kimpassa. Muuten voi lagata. (Eri juttu on jos tahtoo vaikka virusskannauksen toisella ytimellä ja vaikka pelin toisella.)
Kyllähän tuo on tiedossa kaikilla, myös minulla. Käsitin, että kysessä on 1.6 eikä sorsa. 10v vanha cs, 1.6 vai source :?