eli asensin just ton uuden prossucoolerin. noctuan NH-U9B ja prossu on siis e8400 vakiokelloilla. ja IDLESSÄ lämmöt on n. 40c vain muutaman asteen viileämpi kun ennen. ja orthosta ajelin tossa joku 5min ja lämmöt oli 50-55c kun taas saman ajon jälkeen vanhalla boxedcoolerilla lämmöt oli lähemmäs 70 koko ajan. eli onko normaalilämmöt vai onko jotain pielessä?
no minkäslaiset lämmöt on koneen sisällä? ei se noctua voi jäähdyttää sitä prossua alle kotelon lämpötilan.
emolevy 35c kovo 41c kotelossa on 1 120mm tuuletin takana puhaltamassa ilmaa ulos. nyt sitten kellotin 3510.05 MHz ja cpucorelle laitoin voltteja 1.305 orthosta ajelen ja koko ajan 60-65c koko ajan. mutta tuota noctuan lämpötahnaa laitoin melko paljon joten luulen tuon johtuvan osaksi siitäkin.
Sitä lämpötahnaa ei saa olla kuin hyvin ohut kerros tasoitettuna prossulle. Esim. vanha pankkikortti tms. on hyvä tasoittamiseen. Kestää myös jonkin aikaa, n. 1-2 viikkoa, ennenkuin lämpötahna asettuu paikoilleen. Tällöin lämmönjohtokyky paranee. Tahnoissakin on eroja, itellä on Arctic Silver 5:ttä ruikattu pieni kasa siihen HS:n päälle ja hyvin tasoitettu. Hyvin johtaa lämpöjä kellotettunakin ja verrattain korkeilla volteilla, ~1,33 V. Ja 60-65 astetta on vielä ihan siedettävä C2D prossuilla. Jos pysyy alle 70 niin ei hätää, näin olen kuullut. Luulen että saat kuitenkin tiputettua lämpöjä vielä tuosta... mitä kylmempi, sen parempi =)