Eli nyt kun vihdoin olen onnistunut tekemään dvd videon ohjelmista, joissa teksti on poltettu kuvaan niin nyt pitäisi saada Ylen ohjelmista tekstit mukaan. Olen kyllä lukenut Täällä olevan ProjectX ohjeen ja tominut sen mukaan, Mutta en tiedä minkä valitsisin subtille export formats asetuksesta, että ConvertX ymmärtäisi sen ja ottaisi tekstit mukaan. Olen erilaisia vaihtoehtoja tekstitys asetukesta koittanut, mutta ainakaan ConvertX ei esikatselussa tekstejä näytä.
Jos ConvertX ohjelmalla tarkoitat ConvertXtodvd:tä niin silloin oikea tekstitys muoto on SRT. 1. 'subtille export formats' kohtaan SRT 2. 'Teletext pages to decode' kohtaan merkkaat minkä kanavan tekstit haluat. 451 (Yle1), 452 (Yle2) tai 453 (Yle Teema).
Juu juuri tuo ohjelma on käytössä. Niin ne tekstit sitten tulivat hienosti mukaan. Kiitos! Tuossa Ylen ohjelmassa oli mukana suomeksi puhuttu ääniraita! Sinänsä se ei haittaa, koska sen voi aloitusvalikosta jättää valitsemasta, mutta voiko sen jossain kohtaa jättää pois kokonaan ProjectX tai ConverXdvd vaiheessa?
ConvertXtodvd ohjelmassa voit poistaa toisen audio raidan. Kun sulla on projekti auki, jossain pitäis näkyä 'audio 2 streams'. Klikkaa poistettavaa raitaa ja valitse 'remove audio stream'. Näin homma toimii ainakin vähän vanhemmassa versiossa ohjelmasta...
ProjectX:n käytön jälkeen voit vaan poistaa sen väärän äänitiedoston siitä kansiosta, johon sen purit.