Joo moro! Elikkä mulla on tollasen Procasterin kans pieniä probleemia kun pitäisi kytkeä takakaiuttimet Direct-In liitännöillä että saa tietokoneesta ulos surrond-ääntä. Eli: Takakaiuttimille on ainoastaan yksi sisäänmeno ja se on vasemmalle takakaiuttimelle. Kaiutinlähtöjä sen sijaan on 2kpl oikealle JA vasemmalle. (kuva: http://www.verkkokauppa.com/productimages/orig/14521_07.jpg ) Kuinka kytketään? Kiitos!
Mistäs niin päättelit, ettei olisi kuin yksi sisäänmeno vasemmalle takakaiuttimelle? Johtoinahan sinulla on 3,5mm liitin-RCA, eikö? 6.1 Direct in RCA-liitännöissä, ilmeisesti tuon sinun katsomasi L liittimen (valkoinen) alapuolella on R nimetty liitin(punainen), jossa kulkee juurikin tuo kaipaamasi oikean kaiuttimen signaali. RCA-liittimissä(sisäänmeno) on kaksi johtoa, joista toisessa menee vasen ja toisessa oikea puoli, kun taas kaiutinlähdöissä on kaksi johtoa, plus ja miinus.
johtoina mulla on 2kpl noita 3.5mm - rca johtoja. Etukaiuttimille ja takakaiuttimille. R ja L kanaviin menee ETUKAIUTTIMIEN signaali ja kun laitan ne kiinni takakaiuttimista ei kuulu mitään. MUTTA kun laitan tuohon liittimeen LB/BS (leftback/jotain) niin kuuluu vasemmasta takakaiuttimesta mutta ei oikeasta. ja nuo RS ja LS on sivu kaiuttimille. Elikkä etukaiuttimissa ei ole ongelmaa ,mutta takana on. (olisi selvinnyt myös ensimmäisestä viestistä......) Jos tiedät kuinka kytketään niin kopioi tuo kuva liittimistä koneelles ja merkkaa mulle kuinka nuo kytketään.. ps: Kyllä tiedän miten rca johto menee, en nyt aivan niin käsi ole -_-
Olinpa taas ajatuksissani. Täällä kun liikkuu kaikenmoista väkeä, meikäläinen mukaanlukien . LB/BS on leftback/backsurround RB, rightback Takakaiuttimen (backsurround) sisäänmeno on yhdelle kaiuttimelle, tai vaihtoehtoisesti jaetaan kahdelle. Itselläni on pioneerin 7.1 vahvarissa siten, että ensin pitää olla kaikki muut kaiuttimet kytkettynä, ennen kuin voi ottaa back surroundit käyttöön. Oletkos lukenut ohjekirjaa, mitä se sanoisi asiasta? Kuinka monta kaiutinta sulla on käytössä? Pitäisi käsittääkseni olla kaikki 7, jotta saa molemmat taka surroundit käyttöön. Mitäs vahvistimen valikko sanoo asetuksista? Ettei vain tuota kahden takasurroundin tilaa pidä valita asetuksista? Ja jos sinulla on kaksi johtoa käytettävissä, niin eikös ne tällöin tule kytkeä l,r,ls ja rs liittimiin, jolloin kaiuttimista toimivat l,r,ls ja rs (ja center). Elikkä tässä ihan itse pääteltynä sinulta puuttuisi vielä takasurroundien ja etukeskikaiutimen tulo. Minkäslainen emo/äänikortti sinulla on tietokoneessa, josta otat ääntä? En tiedä auttoiko tämäkään mitää, mutta yritetään