Onko tietokoneelle olemassa jotain semmosta pro logic 2 tapaista ohjelmaa, niinkuin vahvistimissa, että se muuntaa esimerkiksi 2 kanavaisen musiikin 5 kanavaiseksi?? Toivottavasti tajusitte..
Winamp:issa tuo ainakin onnistuu melko suoraan (directsound output päälle ja sen alta hardware acceleration myös). Uusimmassa AC3filter:istä löytyy myös tuollainen yleispätevä 2 -> 5.1 koodaus, mutta sen toiminta ei ole ihan 100%.
En minä saanut kuulumaan kummallakaan tavalla takakaiuttimista yhtään mitään!! Onko tuo uusin ac3 filter 0.7? Ja mistä sieltä löytyy se koodaus? Kyllä se elokuvilla toimii (tietysti), mutta kaksikanavaisella musiikilla ei toimi..
Jos tuo winampin kikka ei toimi, ei äänikortti ole tarpeeksi pätevä. Uusimmissa powerdvd-n pro- versioissa on kaikki mahdolliset dolbyn lisensaatit, mukaanlukien tuo PL2.
Miten tuolta ac3 filtteristä saa sen 2 -> 5.1 koodauksen päälle? Mä en keksinyt vaikka luin sen käyttöohjeenkin 100 kertaa.
Mistäs ton directsoundin ja hardware accelerationin saa päälle winampissa (5.1 edition) yritin mut en millään löytäny
Pistin siitä dolpy pro logic 2 mutta ei kuulunut takakaiuttimista mitään! =( kai minun äänikortti (7.1 hollywood@home) ei ole sitten tarpeeksi *pätevä*.. etukaiuttimet ja subi on kytketty optisella kaapelilla vahvistimeen ja takakaiuttimet on kytketty analogisesti eri vahvistimeen..
Siis.. nuo pluginit perustuvat siihen että äänikortin analogiliitännöistä lähtevät erilliset kanavat jokaiselle kaiuttimelle sellaisinaan. Selitäpä vielä tuo kytkentä perusteellisemmin, onko erillisvahvistinta dekoodereineen välissä sekoittamassa?
Siis. Äänikortista lähtee optinen piuha vahvistimelle, johon on kytketty etukaiuttimet ja subwoofer (optinen piuha vie vahvistimelle 5.1 signaalin mutta käytän siitä vaan etukaiuttimien signaalia). Subwoofer on siis vahvistimen sub outissa eli se sub signaali tulee tavallaan niistä etukaiuttimista.. Sitten takakaiuttimet: äänikortin analogisesta 3.5mm takakaiutin liittimestä lähtee piuha toiseen vahvstimeen (joka ei mitenkään liity noihin etukaiuttimiin) joka vahvistaa takakaiuttimien äänen. Lisätään vielä, että tuo etukaiuttimien vahvistin on 5 kanavainen, mutta ohjaan takakaiuttimia eri vahvistimella koska pelien 5.1 äänet eivät kulje optista piuhaa pitkin.
xarc0n: paina ctrl+p kun winamp on päällä ja sitten plugins alta löytyy output kohta josta voi valita directsound output ja siitä painamalla Configure pääsee laittamaan Hardware accelerationin päälle.
Jos vain on mahdollista, kannattaisi viedä ääni vain yhteen vahvistimeen sekä analogisena pelejä varten että digitaalisena muuta käyttöä silmällä pitäen, jos vain tuo 6.1/5.1 sisääntulo löytyy analogisena. Ongelmat varmasti liittyvät tuohon tämän hetkiseen tapaan käyttää sekä optista että analogista lähtöä yhtäaikaisesti. Winamp mm. luultavasti lykkää vain tuohon optiseen ulostuloon sitä monikanavasingaalia.
No siinähän se ongelma juuri onkin, kun vahvistimessa ei ole analogista 5.1 sisääntuloa, vain optinen. :I No voinhan mä kokeilla liittää takakaiuttimet siihen toiseen vahvistimeen ja kokeilla toimiiko.