Kun olin tänään laittamassa konetta käyntiin niin ei tapahtunut mitään. Kun avasin kopan ja venkslailin hetken huomasin, että kun ensimmäisen kerran koitan käynnistää konetta kopan virtanapista, powerin pääkatkasijan päälle laittamisen jälkeen, sekä powerin että koneen tuulettimet liikahtavat (pyörähtävät neljänneskierroksen). Emon virtaledi palaa kirkkaana kokoajan kun vain pääkatkasija päällä. Minulla oli vastaava ongelma pari vuotta sitten, ja jostain syystä sain päähäni kokeilla vanhasta kopasta irti revittyä käynnistysnappulaa, ja sillä toimi. (En vain ole varma siitä mitä tuulettimet ja muut sillon aikoinaan tekivät, olivatko oireet täysin samat. Muistan vain että ei lähtenyt kone käyntiin.) Viime jouluna sitten itse juotin kopan oman käynnistysnappulan "ehjäksi", ja toimi hyvin. Ainakin tähän saakka. Oisiko nappula taas rikki? Vai kuullostaako oireet isommalta ongelmalta? Nyt tähän hätään ei ole ylimääräistä käynnistysnappulaa jota kokeilla, onko olemassa jotain kotikonstia jolla saisin emolle vastaavan signaalin kuin mikä virtanappia painaessa tulee?
kosketat piuhalle(U muodossa)emon liittimiä mihin käynnistys nappulan piuhat menee kiinni niin koneen pitäisi startata, mutta älä jätä piuhaa kiinni siihen.
Kiitos leinmille, saman teki tuolla systeemillä, eli nappula ei ainakaan hajalla. (Jee, ei tarvinnut heittää pois uskoa omiin kolvaustaitoihin ) Ilmeisesti poweri paskana. Kokeilin vanhaa poweria (rikkinäistä, joka silti antaa hiukan virtaa, ei kuitenkaan lähellekään mitä pitäisi), ja sekin tekee enemmän kuin tää nyt kiinni oleva. Saa selkeesti virtaa emoon sen verran että kone lähtee käyntiin ja menee biosiin. Varmistan vielä kytkemällä tän uudemman rikkinäisen toiseen koneeseen ja tsekkaan tekeekö se sille mitään. Jos ei, käyn vaihtamassa takuun kautta uuteen. Mistä heräsikin toinen kysymys. Onko mulla powereita hajoittava kone kun jo toinen poweri reiluun vuoteen hajosi? Tämän kuitenkin vissiin pitäisi olla ihan laatuvehje kun antoivat 60kk takuutakin. Corsair VX550W.