Uskaltaako POWERIN tuulettimen kierroksia puottaa kuinka paljon??? Jos POWERI ylikuumenee niin palaako se, vai miten sen huomaa??? (NEXUS NX-4000)
laske 7v elikkä nyt se tuuletin on musta,kelta johdossa niin laita kelta,puna johtoihin niin 7v pyörii riittävästi jos laitat puna,musta eli 5v niin tuuletin ei ehkä aina lähde käyntiin...tai helpoimmalla pääset kun ostat vastuksen vaan siihen virtajohdon väliin=)
Ja jos alkaa poweri kuumenee liikaa laita läpivirtaus poweriin elikä joku hiljanen puhallin puhaltamaan toisen puolen ilmanotto aukoista.
Kierroksien laskemisen sijasta varmempi vaihtoehto on hiljaisemman tuulettimen vaihto nykyisen tilalle. Mutta jos välttämättä haluat riskeerata powerin: laita ennemmin vastuksella tai FanControllerilla kuin tuolla 7V kikalla (jännite punaisesta & keltaisesta). Voi meinaan mennä sormi suuhun JOS tuuletin hajoaa niin, että 5V ja 12V jännitteet saavat suoran "kosketuksen" toisiinsa...
jos haluat porata ja viilata niin asenna virtalähteen ala/yläpuolelle ulkoinen 120 tuulari ja virtausta on jännitteenpudotuksenkin jälkeen riittävästi,tai vältä sähköiskun vaaraa/muita ongelmia ja osta valmiiksi hiljainen poweri > http://www.koolance.com/products/images/psu-fsp350_02.jpg
Ei voi suositella powerin tuularin kierrosten laskemista, jos lasket kierroksia ja puhallettava ilmamäärä laskee niin tietysti koppa lämpenee ja ongelmat siirtyy kopan sisälle prosessorin tuulari joutuu ylitöihin samoin kuin näytönohjaimen. Laita kunnon hiljainen ja laadukas poweri niin ei tarvii suotta riskeerata kallitaa komponentteja.
Mulla on jo toinen poweri itsellä johon olen laskenut hyrrän kierrokset. Olen kytkenyt suoraan punaiseen kaapeliin eli 5v. Ei ole koskaan ollut ongelmia , mutta vaati lisäksi myös kotelotuulettimet. Tällöin powerin hyrrä viilentää vain powerin ja kopan hyrrät kopan. Kokeilin ensin vaihtaa poweriin papstin 19 db:n hyrrän ja sekin oli liian äänekäs lisäksi antecin true powerikin on mielestäni liian äänekäs. Powerihan on niinkuin kitaran koppa ja vieläpä metallia. Se monikertaistaa hyrrän tuottaman äänen! Uskallan suositella powerin hyrrän jännitteen alentamista jos samalla laitat kotelotuulettimet ainakin eteen ja taakse. Itsellä 5 80mm hyrrää kopassa ja kaikki pyörii 5v.
Nonnii... Laitoin tuon Powerin tuulettimen FunControllerin kautta... Tämmönen on tuo Funcontroller: Revoltec, Fan Speed Controller, silver, 5 1/4" paikkaan. 4-kanavaa, 18w / kanava max. Säätöalue: 7 - 12V. Koko: 147 x 42 x 62 mm Paino: 123 g Sopivuus: tuulettajat 50 - 120 mm Pakkauksessa mukana: 2 kpl 4-pin. -> 3-pin. 2 kpl 3-pin. -> 3-pin. jatkokaapeli 55 cm 1 kpl 4-pin. -> 4-pin. jatkokaapeli 20 cm 4 kpl kiinnitysruuvi Elikkä säätöalue on 7V-12V... luulis ettei poweri hajoa vaikka kääntää nupikkaa 7V...??? Vai mitä ootte mieltä? Kotelotuulettimia on kaksi... (edessä ja takana)
jos powerin ääni noin paljo haittaa niin vetäkää powerista 4 metrin piuhat IDE laitteille ja emolle ja laittakaa se toiseen huoneeseen pyöriin.. varma ja toimiva vastaus mun koneen käyntiääni on varmaan hmm... paljohan se olis ehkä 50-55Db eikä haittaa nukkumista yhtään 2 metrin päässä. vaikee se on näin arvioida desibeleissä koska +3Db meinaa jo ISOa äänen muutosta mut elokuvan kattomista haittaa jos elokuvassa tulee ns. hiljainen kohtaus.
Mulla on toiminut q-tec 450w halppis poweri jo yli vuoden ongelmitta. Heti uutena Kytkin hyrrät suoraan 5v. Ei minkään laista ongelmaa ole tullut. Väännä surutta se 7v kerta sulla on nuo kotelotuulettimetkin.
Minulla oli Q-Techin halpis 350W hiljainen poweri käytössä n.8 minuuttia, sen verran kerkesi pelata kun hyytyi kerran toisen ja lopullisesti. Myyjä maksoi powerin hinnan takaisin eikä tuputtanut uutta tilalle, saatta noista halpiksista löytää kestävänkin powerin,onneksi niillä on sentään takuu. Sen jälkeen olen hankkinut kunnon powerit kotikoneisiin Enermaxin ja Fortronin ovat todella hiljaisia.