Ongelma seuraava: Minulla oli Point of view, Geforce2 MX - grafiikka kortti 64 mb. Siinä S-video toimi täydellisesti (resol. 800*600). Nyt ostin uuden kortin iskin Powercolor Radeon 9600PRO 256 MB - kortin koneeseen, kaikki johdot ovat ennallaan joten loogisesti ottaen kaikki pitäisi toimia. Silti kuva on mustavalkoinen. Olen kokeillut kaikkia eri kuvaformaatteja mitä Catalyst ohjelma tarjoaa (NTSC M ja PAL B - Pal L). Kaikki ovat mustavalkoisia. Kokeilin uusia Catalyst ajureita ja niitä ajureita jotka tulivat yhdessä kortin kanssa. Olisin kiitollinen jos joku auttaisi ratkaisemaan tämän ongelman.
S-videokaapeli on yhdistetty videoon, kanava ja kaikki muut asetukset ovat täsmälleen samat kuin olivat Geforce2 korttia käytettäessä, jolloin kaikki vielä toimi. Testaillessa tuli ilmi että S-video komposiitti kaapelilla värit löytyvät ja kaikki toimii, joten tv-out ei ole sökö. Mistähän mahtaa tämä johtua? Pitää kai mennä ostamaan kaupasta pitempi komposiitti johto ja vaihtaa se S-video johdon tilalle.
Kyllä se vika varmaan on siinä telkussa, ei tue s-videota. Vanhassa kortissas oli varmaan singaalina komposiitti, vaikka piuhana olikin tuo s-video. Koitapa ensin ottaa kortista se s-video pois.
Minulla oli vähän samantyyppinen ongelma oman Powercolor Radeon 9600 Pro ohjaimen kanssa. S-video kaapelilla kuva oli sumea ja hyppi, komposiitilla ei ongelmia. Kun kokeilin toisen koneen Club 3d Radeon 9200 SE:llä samoilla ajureilla/asetuksilla ja s-videokaapelilla, niin kuva oli virheetön. Muuta syytä kuvanlaadun erolle en ole keksinyt kuin itse näytönohjaimen/TV-outin laadun, joka taitaa olla Powercolorilla suorastaan luokattoman heikko. Leffat katsotaankin nykyisin suosiolla sillä Club 3d Radeonilla varustetulla koneella. Mutta tuo sinun mustavalkoisuusongelma kyllä viittaisi tosiaankin siihen että telkku ei tue s-videota. Kerroinpahan vain kokemukseni Powercolorista.