Minulla on käytössä Zyxel p-660r-D1 merkkinen "modeemi". Mikähän on vialla kun dc++ ohjelma pystyy lähettämään tietoa, muttei pysty vastaan ottamaan tietoa? Dc++ asetuksista olen laittanut palomuuri/nat. manuaalinen porttien ohjaus ja itse modeemiin olen laittanut porttiohjauksen samoille asetuksille kuin dc++ ohjelmassa. passiivisena kuitenkin dc++ toimii ihan oikein. Pitäiskö NAT ottaa kokonaan pois päältä vai miten pitäis koittaa saada toimimaan?
NAT:in poiskytkemisen jälkeen ei tarvi tapella noitten ohjauksien kanssa, tosin tietoturva huononee hiukan eikä sinulla ole enää lähiverkkoa, ellet sitten käsin määritä koneille IP:itä jos tarviit lanisiirtoo. Kannattaa ehottomasti laittaa pois jos sulla on vaan yks kone käytös, useempien koneiden ollessa kyseessä kannattaa punnita haittoja ja hyötyjä.
Toimiiko NAT:in pois kytkeminen myös kerrostalossa? Entäs pitääkö olla kiinteä ip-osoite? Ja jos pitää pitääkö se olla ulkoinen vai sisäinen ip-osoite vai tuleeko siitä yksi ja sama ip-osoite kun NAT pistetään pois päältä?
Olen lukenut yllä olevalta sivulta ja tehnyt niin, mutta siltikään dc++ eikä utorrent ota toimiakseen. Tosin mulla reititin on tyyppiä. p660r-d1, joten jouduin vähän soveltamaan. Voiko olla mahdollista, että palvelun tarjoaja(tässä tapauksessa vlp) estää yhteyden sisälle päin?
Mul on toi Zyxel Prestige 660R-61 modeemi ja pitäis avata portit utorrentil ni sit ku menin sinne web comfiguratoriin nii siin oli tollane taulukko, että en saa siihen 1 kohtaan porttei kirjotettuu ku siin lukee all ports.Ja sit ku pistin portit ja ip:n 2 kohtaan nii utorrentis luki et porttie ei avattu vaik painoi kyl "save" NAT - Edit SUA/NAT Server Set -------------------------------------------------------------------------------- Start Port No. End Port No. IP Address 1 All ports All ports 192.168._____ 2