Portal 2 ongelma

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi JayEmEm91 21.07.2012.

  1. JayEmEm91

    JayEmEm91 Member

    Liittynyt:
    21.07.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve! Tämä on ensimmäinen viestini tänne, ja lähinnä juuri tämän ongelman takia liityin tälle keskustelualueelle, sillä luottamukseni tämän alueen asiantuntevuudesta suomen kielellä on korkea :D

    Eli ongelma on tämä:
    latasin Steamista Portal Bundlen eli tietenkin mukana tuli Portal 2. Eilen sitten päätin aloittaa sen pelaamisen, vain huomatakseni että koko systeemi kaatuu muutamassa sekunnissa. Aluksi näkyy latausruutu normaalisti, mutta homma pysähtyy kun pitäisi siirtyä päävalikkoon. Musiikki jämähtää, ja parin sekunnin jälkeen tietokoneeni buuttaa koko järjestelmän. Olen pyöräyttänyt tarvittavat testit yhteensopivuuden varmistamiseksi ja kyllä pitäisi toimia.

    Ennenkuin jaarittelen enempää, tässä koneen tiedot:
    Käyttöjärjestelmä: MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
    CPU: AMD FX-4100
    RAM: 4 GB Dual-Channel DDR3
    Näyttis: AMD Radeon HD 7700 Series

    Olen kokeillut avata pelin ikkunoituna, yhtaikaa Steamin yhteisöhässäkän ollessa päällä, taustaprosessit poissa, järjestelmänhallitsijana, yhteensopivuustilassa, uudelleenasennuskin on tehty ja useasti myös tiedostojen eheytys on suoritettu. Minulta alkaa mennä jo usko ja toivo asian kanssa, joten toivon todella että jollakulla on asianlaitaan ratkaisu, sillä kuten yleensä, minuakin haittaa "hukkaan" heitetty raha.
     
  2.  
  3. DragoonJ

    DragoonJ Regular member

    Liittynyt:
    02.08.2005
    Viestejä:
    400
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko näytönohjaimen ajuri päivitetty? Entäs DirectX?

    Tee myös seuraava toimenpide varmuuden vuoksi:

    Right click Portal 2 in your library in Steam
    Click on Properties
    In the "Local Files" tab, select "Verify Integrity of Game Cache.."

    En muista miten osa noista termeistä on suomennettu steamissä, jos sinulla on suomi steamin käyttökielenä, mutta toivon mukaan ymmärrät mitä tuossa sanotaan.
     
  4. JayEmEm91

    JayEmEm91 Member

    Liittynyt:
    21.07.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaikki ajurit ovat viimeisimpien versioiden mukaan, ja "Verify Integrity of Game Cache" on sama kuin tiedostojen eheyden tarkistaminen ja korjaaminen, sillä Steam "korjaa" ne samalla tarkistuksella, vaikka eihän se muuta sitä miksikään.
     
  5. DragoonJ

    DragoonJ Regular member

    Liittynyt:
    02.08.2005
    Viestejä:
    400
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitään vastaavaa en pikaisella googletuksella löytänyt. Yksi vaihtoehto on, että uusin näyttiksen ajuri ei pelitä kunnolla portal 2 kanssa. Vaihtoehtona on myös portalin uudelleenasennus.
     
  6. JayEmEm91

    JayEmEm91 Member

    Liittynyt:
    21.07.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Uudelleenasennuskin suoritettu jo kertaalleen, ja tosiaan googlesta en löytänyt vastausta koska ongelmaa oli samankaltaista mutta yhtä selkeää vastausta ei ole saatavilla.
    Ratkaisun metsästys jatkuu...
     

Jaa tämä sivu