Moro! Mulla olis tällänen ongelma kun oon tässä kaverin kanssa tekemässä servua. Ja ny pitäis tietää Port Forwarding. Mutta miten? Kun tällänen teksti oli: ''Port Forwarding - Generally forwarding is done so the outside world can connect to some type of server that is located behind your router/firewall. Web servers, ftp servers, mail servers, computers running telnet, ssh, remote desktop, sql, and mysql are all examples where forwarding would be needed.'' Kysymys kuulostaa varmaan ihan sekavalta mutta koittakaa ymmärtää
Selvitä mitä porttia peli käyttää ja googleta modeemisi/routterin tyypillä ohjeet porttien avaamiseksi. Alkuperäiseen viestiin olis jo kannattanu lisätä mitä palomuuria käytät, modeemi/routterin merkki/malli ja peli jossa servua yritätte.
p2p alueella olisi ollut vastaavia ketjuja vaikka kuinka paljon, miten aukaista portti. Verkkopäätteesi manuaalissa on taatusti ohjeet miten aukaista: Ohjelmallinen palvelin/virtual server jne... Nuo on molemmat hienoja termejä joilla tarkoitetaan portin puhkomista. Jos verkkopääte tekee NATia niin silloin pitää portti aukaista, jotta haluamasi softa saa yhteyden.
Olen viimeisie askeleita vailla onnistumista port forwarding kanssa. Nyt modeemini asetuksissa (käytössä A-link RR24AP) en clienttini lisäämisessä saa muutettua Destination Netmask lukuja (255.255.255.255 -> 255.255.255.0). Tähän sarakkeeseen ei ole mahdollista sijoittaa sarkainta (eli tehdä mitään muutoksia). Osaako joku neuvoa, pitääkö tää netmaskin luvut muuttaa jossain muualla.