eli näytiksenä on atin 4890 jossa on siis kaksi dvi paikkaa. emosta löytyy kyllä sitten yksi hdmi liitin. eli miten mun kannattais vedellä johtoja nyt tohon tölsyyn (2xhdmi)?? en viittis turhaan ostaa hdmi kaapelia jos ei se toimikkaan ton emon kautta.
tulit oikeaan paikkaan! se emon liitin kuuluu emoon integroituun näytönohjaimeen, joka on poistettu käytöstä koska sulla on erillinen näytönohjain. Eli käytät DVI-HDMI kaapelia, tai DVI-DVI kaapelia jossa toisessa päässä dvi->hdmi adapteri
eikös 4890:ssa ole audiopiirikin, tarttee vaan ATIn oman hdmi->dvi adapterin, varma en kyllä ole mutta löytyy juttua vanhoista keskusteluista
Atin näytönohjaimista saa äänet menemään oikeanlaisella adapterilla telkkariin. Mulla on itellä HD4870 ja DVI-HDMI-adapteri josta HDMI letku telkkariin. Windowsin äänivalinnoista pitää laittaa digitaalinen ääni päälle ni telkkarista kuuluu. Käsittääkseni mikä tahansa DVI-HDMI adapteri ei tohon hommaan käy vaan pitää olla mallia "Ati". Mulla semmonen tuli Gainwardin ohjaimen mukana ja hyvin toimii. Edit: ..myöhässä