Polttovirhe

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi rambe66 23.03.2003.

1. rambe66

rambe66 Guest

Onko kenelläkään koemuksia / tietoa polttovirheestä, joka ilmenee messuna:
    Job 1, Host:0 ID:1 (F:) - Sony DVD RW DRU-500A - Recording - Error -10 at Sector 2237592 - Disc Write Error - Command:00 Sense:03 ASC:0C ASCQ:08

Itsellä on tuntuma, että riski virheestä kasvaa, kun levyn täyttöaste on lähellä 100%. Virhe tulee aina finalizing vaiheessa, eli data on luettavissa tietokoneessa, mutta ei DVD-soittimella.

Johtuisko tuo levyistä (Datawrite White Top Gen 4),
    Firmwaresta (aloittelen just päivittään uuden)
    vaiko polttosoltasta (VERITAS Record Now DX 4.6)

Toinen kysymys; Voiko noita päättämättömiä levyjä jotenkin päättää. Tavallisille CD:ille tämän pitäisi onnistua, mutta en ole löytänyt vastaavaa toimintoa Record Now:sta?

Rambe
    Rambe

2.  
  3. Poy

Poy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikä käyttis? arvaus: ethän pidä DMA:ta päällä polttavassa.

4. rambe66

rambe66 Guest

Käyttis on W2K.

DMA oli päällä, sillä muistaakseni PowerDVD:n asennusohjelma sitä suositteli. Otin sen pois,
    sillä firmware päivitysohje käski.

Mikä tuon DMA:n rooli tuossa on. Entä kuinka
    pitäis asettaa kovalevyt ja polttavat väylään?
    Nyt mulla on molempien väylien masterina kovalevy
    ja slavena toisessa tuo polttava ja toisessa
    vanha CDRW.

Rambe

5. karle

karle Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kovalevyt samaan ide-väylään ja DVD+/-RW=master ja CD-RW=slave -> toimiva yhdistelmä

6. RoopeT

RoopeT Guest

Vieläkö on ongelmaa? Itsellä sama ongelma Datawriten levyjen kanssa (yellow ja white top) firmwarella 1.0g. Päivitin versioon 2.0e mutta ongelma pysyi. Ongelma poistui "päivittämällä" firmware versioon 1.0f.

Ja miksi muka DMA pitäisi olla pois päältä? Mulla se on ainakin ollut aina päällä (päitsi firmware-päivitysten aikana, jotka olen ajanut safe modessa)

7. rambe66

rambe66 Guest

Ongelma esiintyy, mutta ERITTÄIN harvoin. Olisiko kerran viimeisesä 20:ssä levyssä. Mulla on tuo 2.0e firmware, mutta aloin jättämään pikkasen loppuun tyhjää. Yleensä pistän tavaraa about 4.30G. Enemmmänkin varmaan menisí, mutta en ole kokenut tarpeelliseksi hakea rajaa.

Siis onko kysymys siitä, miten kullakin firmwarella tuo levyn ulkoreuna hoidellaan. Ennen tuota kommenttiasi pidin levyjä syypäänä.

Rambe

Jaa tämä sivu