Missä mahtaa olla vika? Kun poltan cd:n Nerolla, ihan normaali 700mb, niin poltto kylläkin onnistuu ainakin "ikkunan" mukaan. Mutta kun laitan cd:n testin vuoksi romppuasemaan, niin tulee tiimalasi ja mitään ei tapahdu, sama tulee myös polttavalla, kun testaan. CD:llä näkyy poltonjäljet eli on polttanut, silti asemani eivät lue CD:itä. Eli missä mahtaa olla Vika? Onko kellään mitään hajua tuosta tai tullut koskaan vastaan. Polttavani on HP CD-Writer 9150i HP:n omalla direct-cd:llä kylläkin toimii, mutta sen jälkeen tulee koneeseen vikaa. Käyttöjärjestelmäni on Windows XP Pro + SP1
Oletko varmasti "viimeistelly" CD:n? Eli kun poltat levyn, niin ennen polton aloittamista laita ruksi kohtaan "Viimeistele CD" tai englanniksi "Finalize CD". Onko kyseessä Data vai Audio CD?
Missäköhän mahtaa löytyä tuommoinen kohta kuin "viimeistele CD", meinaan mulla Nero on kyllä suomenkielinen, eikä tuommoista löydy mistään asetuksista, versio on 5.5.10.20 eli se uusin... en ole tosin pahemmin perehtynyt koko Neroon, harvemmin mitään olen edes polttanut, mutta kun ei muitakaan poltto-ohjelmia oo tarjolla, kuin tuo HP:n oma, mikä taas tuo epäselvyyksiä koneen toimintaan. Olen tosiaan testannut polttaa sekä Audio / Data cd:n, silti ei toimi. Olen myös kuullut semmoista, että vika voisi mahdollista olla Biosissa. Mulla on Asus A7S333 merkkinen emo ja sen bioshan on erilaisempi kuin awardilla, kuulemma helpompi... mutta mielestäni hivenen sekava, tiedä tuota sitten.
En kyllä usko että kyseessä olisi mikään bios:sta johtuva vika. Taitaa olla polttoasetuksissa vika? Jospa kertoisit mitä olet polttamassa? Mitä valitset Nerosta, kun rupeat polttamaan?
Kokeilin polttaa datana valokuvia, jotka jpeg muodossa levylle ja audiona suoran kopion alkuperäisestä musiikki levystä, mainittakoon että vanhempi levy, ei kopiosuojausta ja minun omistuksessa oleva levy, joka olisi tullut autoon kuunneltavaksi. Minun mielestäni nuo asetukset olisivat kunnossa. Mitä olen monien kanssa tuosta jutellu, he eivät ole mitään asetuksia menneet muuttamaan muutenkaan. Ja kyllä Biosinki olen "palauttanut alkuperäiseksi" eikä sekään kyllä auttanut. Tiedä sitten missä vika, tuntuu vain ihmeelliseltä, vikaan ei edes koneen formatointi ole auttanut. Sanotaan näin, että viat ovat vaan enemmän lisääntyneet
siis kun poltat nerolla Cd-Rom(iso), audio-cd, data-cd ja valitset "burn" välilehden, sieltä löytyy kyllä "Finalize CD (no further burning possible!" toiminto ihan varmasti, siihen vaan laitat ruksin ja alapuolelta kohta "Write method" vaihdat "Disc-At-Once" vieres olevast pudotuslaatikost Mul oli kans toi versio 5.5.10.20, jonka päivitin 5.5.10.28 (tietääkseni se on nyt uusin)
Jaa katoppas, nyt löysin tuon. Siinä ei ole rastia, eikä siihen saa, myöskään alasvetovalikosta en voi mitään valita. Siinä syy miksen olekkaan niin kiinnittäny huomiota. Onkohan tuossa jotain "hälyyttävää" että mulla jossain muualla päin tässä mahdollisesti vika vai johtuuko se tuosta polttavasta, kun jo muutaman vuoden vanhaa mallistoa...
Sain vihdoinkin Neron toimiin, kiitos Teidän tietävien. Vikaa en tuosta 5.5.10.20 en löytänyt, mutta kun päivitin Neron sivuilta tuohon 5.5.10.28, niin johan alkoi pelittää. Mutta tämä kai tästä tällä erää, kiitos vielä