Mikähän mättää? olen asentanut koneeseen Easy cd creatorin eikä se suostu toimimaan muilla kuin administrator tunnuksilla! Heti kun ohjelman käynnistää se antaa virheilmoituksen "rekisteriä ei voiti päivittää, yritä regedit ohjelmalla" ja kun yritää poltaa antaa herjan "yhtään tunnistettua asemaa ei löytynyt" Nero teki melkein sammalla lailla mutta se antoi polttoa yritäessä herjan "ohjelma tarvitsee toimiakseen poltto oikeudet, ota yhteyttä järjestelmän valvojaan". Hitto keneen otan yhteyttä, minähän olen järjestelmänvalvoja
Voisko olla niin että olet ollut kirjautuneena "admin" tunnuksilla koneessa kun olet suorittanut asennuksen ja asennuksen aikana määrittänyt käyttöoikeidet ohjelmalle, jos näin on ja olet määrittänyt oikeudet järjestelmänvalvojalle ja olet nyt kirjautuneena toisilla tunnuksilla niin käyttöoikeutta ei siis ole... kirjaudu sisään "admin" ja asenna uudestaan ja mikäli installer kysyy oikeuksia määritä käyttöoikeus kaikille käyttäjille.
Nii-in mutta kun ei tämä kysy mitään oikeuksista, siis tämän adaptecin asennus ohjelma. Noissa oikeuksissa sen vian luulisi olevan mutta miten siitä pääsis eroon. Eihän tässä olekkaan menny kuin kaks kevyttä työpäivää asiaa miettiessä!
Jos sulla on koneessa useampia profiileja niin käyppä muokkaamassa niitä--->laita kaikille hetkeksi järjestelmänvalvojan oikeudet...ja siis onhan noita softia(erillisiä) joilla voidaan rajoittaa CD/CDRW asemien käyttöoikeuksia, jos koneella on useampia käyttäjiä niin ei kai kukaan semmosta "killeriä" ole tehnyt...
pahinta tässä on se että tämä pitäisi saada toimimaan koneella jossa käy kymmeniä käyttäjiä ja jotka kirjautuvat ei paikallisesti vaan toimialueelle jotka hauluaisivat polttaa tiedostoja omalta levyalueeltaan.
Hmm...mikäli sulla on järjestelmänvalvojan oikeudet niin ei pitäis olla ongelma käyttäjätietojen/oikeuksien muuttaminen! jos taas sulla ei noita oikeuksia ole...hmm...musta tuntuu että sun pitää saada "apu" siellä paikallisesti... Olisko mulla liian vilkas mielikuvitus vai mikä on mutta rupes vähän mietityttään...jos olen väärässä niin pahoittelen...
Joo tää on vähän vaikeeta selittää tälleen, ei auta ku ruveta miettiin. Oikeudet on muuttaa vaikka jokaista profiilia mutta kun ei oikein kehtais kaikille tyrkätä järjestelmänvalvojien oikeuksia ja kun muuten ei toi ohjelma suostu toimimaan, en tiiä, revin kohta koko aseman hittoon ja käsken polttaan romput vaikka sytkärillä!! Ainahan olisi mahdollisuus luoda yksi paikalline käyttäjä jolla on "admin" oikeudet jolla voisivat polttaa romppuja, ja ainahan sitä voi niille omille levytiloille kirjautua käytten omia tunnuksia, mutta toi menee liian monimutkaiseksi sillä se kyseinen kone sijaitsee opettajan huoneessa (lue: ei niin valveutuneitten käyttäjien käytössä)