Polttavalla DVD-asemalla R1kiekko R0:ksi ?

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Sakuraba 09.03.2004.

1. Sakuraba

Sakuraba Guest

Hei !

Minulla on pieni ongelma! Minulla on R2-alueen dvd-soitin kotiteatteriyhdistelmässäni, mutta kun netistä löytyy paljon hyviä leffoja R1-versioina. Ja haluaisin tietenkin katsella niitä mieluummin kotiteatterilla kuin tietokoneella. Joten onnistuuko mitenkään muuttamaan polttavalla dvd-asemalla R1-alueen dvd-kiekkoa R0-alueen kiekoksi ?

Jos pystyy ja voi, niin auttakaahan amatööriä näissä asioissa. Olen siis tosi käsi, hankin vasta 2 viikkoa sitten polttavan aseman.

2.  
  3. DVDR(W)

DVDR(W) Guest

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.03.2004
  4. Lunatic-

Lunatic- Guest

DVD5: Teet imagen koneelle DVD Decrypterilla ja poltat samalla softalla. Se tekee itsestään R0:ksi.

DVD9: Käytät DVD Shrinkiä ja jätät oleellisimmat. Poltat dvd videon vaikka nerolla. Tekee myös itsestään R0:ksi.

5. Sakuraba

Sakuraba Guest

Ok !

Ekaks täytyy kysyä DVD5 ja DVD:9 mitä tarkoitat noilla ?

2. No niin käytin DVD Decrypteriä ja tein imagen koneelle kohteeseen C:\Pride\Video_TS\

3. Miten poltan samalla softalla tuolta c-asemaltani ?

Sori typerät kysymykseni, muttaa olen ihan vasta-alkaja tällä alalla...

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    dvd9 tarkoittaa yksipuolista kaksikerroslevyä.
    dvd5 tarkoittaa yksipuolista yksikerroslevyä.

7. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    lyhyesti...
    dvd 5 levy on kokoa 4,37 Gt(noin) eli se menee suoraan toiselle dvd 5 levylle eikä tartte yhtään pakata
    dvd 9 on ns. kaksikerroksinen levy eli > 4,37 Gt...yleensä jotain 7.5 Gt. Jotta saat sen mahtumaan tyhjälle dvd 5 levylle, joudut pakkaamaan elokuvaa, poistamaan ylimääräiset ääniraidat ja tekstitykset jne.

Nerolla ainakin tuo on helppo polttaa. Nero auki ja sulje se wizard -> new compilation -> dvd video -> klikkaa new ja avaa se video_ts kansio (vasemmasta ruudusta), sitten siitä oikeasta ruudusta selaat siihen kansioon, jossa ne tiedostot on ja raahaat ne sinne vasemmalle -> write

8. chopper

chopper Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    DVD5 = yksipuolinen dvd jonka pystyt kotikutoisesti polttamaan.

DVD9 = Kaksipuolinen dvd jonka joutu yleensä pakkaamaan alle 4,718,592,000 bittiä, eli 4.36gb.

Onko dvd:si yhtenä tiedostona(imagena) vai monena tiedostona koneella ?

ohjeet yksipuolisen dvd:n polttamiseen

http://www.afterdawn.com/guides/archive/small_dvd_2_dvdr.cfm

Suomeksi nefernetin puolelta:

http://www.nefernetti.com/dvdecrypter.htm

Jos dvd:si on kaksikerroksinen tässä parit ohjeet:

http://www.afterdawn.com/guides/archive/full_dvd_to_dvdr_with_clonedvd.cfm

http://www.nefernetti.com/dvd2one.htm

DVD2one on maksullinen softa.
    CloneDVD on myös maksulinen softa. Elbyn sivuilta saa 2 version ilmaisen kokeiluversion:

http://www.elby.ch/en/products/clone_dvd/index.html

9. Sakuraba

Sakuraba Guest

Jos chopper vielä voisit kertoa, minkälaiset asetukset tuolla DVD Decryperissä pitää olla että onnistun ? Tarkoitan siis noita jotka ovat tällä ohjesivuilla (" provided that your ASPI settings are OK already")

http://www.afterdawn.com/guides/archive/small_dvd_2_dvdr.cfm

Siis enhän mä tajuu noista asetuksista mitään

10. DVDR(W)

DVDR(W) Guest

11. Sakuraba

Sakuraba Guest

Eli !

Onnistunko kun teen / tein näin ?

1. Käytin DVD Decrypter:iä, valitsin mode valikosta ISO ja sitten READ ja kopioin leffan ISO.tiedostona kovalevylle. En muokannut Decrypterin asetuksia mitenkään (olisko pitänyt?)

2. Ja nyt olen tekemässä näin : Mode valikko ISO ja sitten WRITE ? Mutta se kopio mikä on kovalevylläni on muodossa c:\leffannimi.mds. Eli meneekö oikein, eiks tuossa leffan perässä pitäsi olla .iso vai ymmärränkö väärin ?

Help me, oppaita olen lukenut ja paljon mutta ei vaan meinaa ymmärtää....

12. DVDR(W)

DVDR(W) Guest

Avaat vain sen *.mds tiedoston ja poltat pois...

13. Sakuraba

Sakuraba Guest

Kiitos tiedosta ja sitten levy on R0 eli alukooditon ja sitä voi katsoa missä tahansa dvd-soittimessa missä ns. NTSC-sopivuus ? Eiks näin....

14. Sakuraba

Sakuraba Guest

Siis tohon tulee teksti että "Disc Not Empty" eli siis toi levy pitää purkaa jotenkin vai ? En saa onnaamaan.....

15. DVDR(W)

DVDR(W) Guest

Sun pitää laittaa tyhjä levy asemaan. Ja jos se image on suurempi kuin 4.38 gigaa niin se ei mahdu sinne vaan joudut pakkaamaan sitä leffaa.

16. Sakuraba

Sakuraba Guest

Elikkä tässä on kysymys siitä että pystynkö muuttamaan saman dvd:n aluekoodia jotenkin polttamalla sitä samalla levylle vai pitääkö se tehdä eri levylle. Kyse on siitä. Ei vaan lähde polttamaan ainakaan tuohon samalle alkuperäiselle levylle (jossa leffa on)....

17. Sakuraba

Sakuraba Guest

Joo, siis kyllä mä melkein ton hiffaankin miten se poltetaan tyhjälle levylle. Mutta miten on mahdollisuus saada sama alkuperäinen dvd samalle levylle aluekoodittomaksi ? Sitä tässä ajan takaa....

18. DVDR(W)

DVDR(W) Guest

Et voi polttaa samalla levylle missä se alkuperäinen leffa on :)

19. Sakuraba

Sakuraba Guest

Eli siis käytännössä ei ole mitään mahdollisuutta saada alkuperäistä levyä aluekoodittomaksi ?

20. DVDR(W)

DVDR(W) Guest

Alkuperäistä ei saa, mutta kun poltat sen _tyhjälle_ levylle niin siitä tulee aluekoodivapaa.

Yksi tapa saada ne soimaan siinä sinun soittimessa on etsiä netistä tietoa jospa sen soittimen saisi esim kaukosäätimellä aluekoodivapaaksi. dvdrhelp.com:sta voisi löytyä tietoa onko se sun soitin mahdollista tehdä aluekoodivapaaksi.

21. toukkaman

toukkaman Guest

Soittimesi merkki ja malli?

Jaa tämä sivu