Juu on ollut jo kauan tarkoituksena ostaa polttava dvd ja kaipaisin siis malleista eri kokemuksia ja vertailuja. Ei kiinnosta mitkään hinnat, vaan lähinnä asemien toiminta eri käytöissä. Ja ehdotuksia kannattavan aseman ostosta. Nää asemat on ollut paremmassa syynnissä itsellä ja hintakin kohdallaan. NEC ND-2500 114.40 ? LG GSA-4081B 108 ? [Toshiba SD-R5112 82.40?] susiko?
Itsellä NEC 2500A ja olen tyytyväinen. Joku on haukkunut meteliä mutta asemahan on tosi hiljainen. Kaikki itsepoltetut on pystytty lukeen (jollain ongelmia asian kanssa) Suosittelen! Poltettu n.80 DVD-levyä ilman ongelmia.
Necin 2500 on vaikuttanut ihan näppärältä. DVD-r-aihoita on palanut kymmenkunta, ja kaikki levyt ovat onnistuneet. Poltto-ohjalmana olen käyttänyt Neron kutosta ja DVD Decrypteriä. Omasta mielestäni Nec on ääneltään vähän "rämisevä", mutta ei liiemmin häiritsevästi. Täydelliseen hiljaisuuteen tavoittelevan kannattaa kuitenkin huomioida tämä seikka.
Mites toi pioneeri? Onko risuja ruusuja? Toi necci ei kuulemma lue kaikkia levyjä... LG polttaa ja lukee kuulemma hyvin, mutta on vain 4x -poltto....
LG4081. Toimii muuten kuin junan vessa Neron kera. Tai sitten LG4040B, jos tarvii ram-levyä poltella.
Kyllähän pinohiiren aseman pitäisi olla ehdottomasti paras lukemaan ja polttamaan virheettä halppis levyjäkin. On toki kalliimpi kuin NEC/LG
Itse ostin Pioneer DVR-107. On kyllä ihan muuten hyvin toiminut ja on hiljainen niin kauan kuin DVD levyjä käyttää. Eikä tietenkään muutakaan kränää ole ollut. Ainoa juttu mikä tässä Pioneerissa mättää on se että asema lukee CD-R/ROM levyjä aina täydellä 40x nopeudella. Ääni on kyllä sellainen suhiseva, ei rämisevä, mutta silti hieman häiritsevä. Minulla oli ennen LG DVD-ROM ja LG CD-RW joissa asemat osasivat tiputtaa nopeutta tarpeen tullen (DivX CD levyissä) hitaammaksi/hiljaisemmaksi. Onneksi sentää tässä Pioneer DVR-107:ssä maksiminopeus on sentään vain 40x. Muistan kun ostin turhan hätäisesti LiteOn romun (52x CD-RW jonka palautin seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen) joka myöskään ei osannut hiljentää nopeutta esim peleissä itse pää latauksen jälkeen jolloin ääni oli kuin suihkuturbiinin vieressä olisi pelannut. Yhden tutun koneessa oli myös LiteOn DVD comboasema. Konepaketti oli muuten hiljainen mutta kun pistin siihen Audio CD levyn niin johan suhina/räminä oli sitä luokkaa ettei musiikin kuuntelusta tullut mitään. Sanoi vain että no kuultelenkin musat stereosta. Ja CD levyjä ei tule käyteltyä kun ei pelaa. Ongelmien kiertelyä sanon minä. En tiedä osaako tuo LG 4081 tuon hiljennystemput/hidastuskset? Tosin voisihan sitä ostaa LG DVD-ROM aseman mutta haluaisin vain yhden levyaseman esteettisyyden takia. Vaikka LG 4081 asema on osin hitaampi kuin Pioneer 107 niin on sen kriittisimmät ominaisuudet kohdallaan. - 2x/4x -RW/+RW Nopeus: Vaikka pionerissa onkin myös -RW:ssä 4X nopeus niin on ihan sama melkein kumpaa formaattia käyttää kun levyjen hinnat ovat samat. - 4x/8x -R/+R Nopeus: LG:ssä on vain 4x -R nopeus kun Pioneerissa on se myös 8x -R levyissä. -R levyjen hinnat ovat halvemmat (halppislevyt, joita en käytä) ja niitä saa myös helposti Printable pinnalla. 8x nopeus (10min/levy) ei kuitenkaan ole puolta nopeampi kuin 4x (15min/levy) joten hyötysuhde ei ole ihan niin huono tuossa LG:ssä kuin mitä luvut antaa olettaa. - Ram poltto: Pioneer 107 kyllä lukee RAM levyjä mutta polttaa se ei osaa. Ja vielä kun on halvempi niin tekisi melkein mieli vaihtaa se asema tuohon LG asemaan jos se olisi hiljaisempi kuin Pioneer. Vaikka LG ei olekkaan niin nopea ja vaikka ei poltakkaan ehkä halppislevyjä niin hyvin. Eli osaako joku vielä sanoa että osaako se LG 4081 asema hiljentää automaattisesti nopeuttaa CD levyissä esim. Audio tai Divx Levyjä toistettaessa?
Sain tänään Pioneer dvr-107 aseman. Tällee yhen levyn polttaneena ja pari leffaa kokeiltuna ei keksi mitään valittamista
Mulla ollu nec nd-1300a käytössä pari kuukautta.. pelaa ku mannerheimin sotasuunnitelmat ja on aika hiljainenkin. omasta puolesta voin suositella, eikä hintaakaa oo ku noin 100 eukkii.
Tuota 1300a:ta ei kyllä enää kannata ostaa. Ihan hyvä asema ei siinä mitään. Vuoden uskollisesti omassa koneessani naksutellut. Tiukkaa rautaa vuosi sitten. Jos se nec pitää olla niin tuon ND-2500:sen saa 103 ekua. 8 x kärytin. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.asp?TID=18629 Jos itse nyt vaihtaisin poltinta tilaisin tuon: http://www.bigpockets.co.uk/product...ain=&session=41ff9b89d9d4a0cb632941632bba1827 ja samalla tietenkin kiekkoja. Kyllähän nuo pinohiiren asemat on kiistatta luotettavampia kuin nec käsittelemään halpoja medioita.
mulla on LG 4081b ja toiminu kaikki levyt,mitä olen poltellut.voi polttaa myös DVD-RAM levyjä.hinta/laatusuhde kohdallan.
Niin osaako kukaan vastata kysymykseeni että onko siinä LG 4081:ssä lukunopeuden automaattista säätöä vai ei?