Osaiskiko joku neuvoa mikä on kyseessä kun oma polttava cd-asemani ei aukea..painan tuota nappia minkä pitäisi avata asema.. kuuluu vähän ääntä. Ihan kuin joku estäisi avaamasta tuota asemaa..
Onko asemaan jäänyt kenties jokin levy sisään joka nyt sitten jumittaa? Onko aseman levykelkan etupaneeli kunnolla kiinni? Joskus olen törmännyt tapaukseen jossa tuo etupaneeli oli hieman pois paikoiltaan ja kiilasi siten itsensä levykelkan ja cd-aseman väliin estäen näin aseman aukeamisen. Oletko kokeillut avata asemaa ohjelmallisesti?
Levyä ei pitäisi olla sisässä.. viimeinen vaihtoehto nyt mulla on et pitää avaa koko romu. Miten tota vois koittaa ohjelmallisesti avata..? (Mä en oo mikään hirvee expertti näis asiois niinku monet varmaa jo huomannu)
Siinä cd-aseman edessä on luultavasti sellainen neulan tai jonkun pienen tikun mentävä reikä. Sinne kun painat jonkun sopivan neulan tms. niin pitäisi levykelkan vapautua ja voit sen sitten käsin sieltä vetää ulos.
My Computer -> cd-aseman tunnusta klikkaat hiiren oikealla napilla ja valitset eject. Vaihtoehtoisesti esim. Nerosta löytyy eject-nappi.
Mulla on ihan sama ongelma mun polttavan kanssa, mulla auttaa ainaki se että työntää levykelkkaa vasemmalta oikealle ja painaa samaan aikaa avaus nappia.
Hmmh.. avasin äsken ton vasemmanpuoleisen kotelon ja kaikki johdot näytti olevan kunnossa. Ohjelmallisesti ei auennut,pitää kattoa uskaltaako tota etupaneelia alkaan repimään tosta. Muuten jos neulalla tökkäsee tohon reikään tossa cd aseman alapuolella niin irtoaako tuo sitten vetämällä? ja saako sen työntämällä sitten takaisin vai joutuuko näkemään enemmän vaivaa
Okei.. Sain tuolla neulalla aseman auki.. muulla tavalla se ei aukeakkaan. kiinni asema menee napista. Onko sillä väliä jos aukaisen aina neulalla tuon aseman? vai voiko siitä olla jotain haittaa?
Jos sen levyn saa pysäytettyä ennen avausta niin mitään huolta ei pitäisi olla, mutta en kyllä suosittele aseman käyttöä.