Playstationin VCD-lisälaitteiden yhteensopivuus

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi romero 30.03.2003.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. romero

romero Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko kukaan testaillut miten Playstationin VCD-modulit suhtautuvat esimerkiksi XVCD-levyihin? Oma Gamarsin kalikkani toistaa speksien mukaan vain VCD 1.0-, 1.1- & 2.0-yhteensopivat levyt, mutta entäs nämä epästandardit versiot tai mahdolliset piilevät ominaisuudet (SVCD?)? Tämä kyseinen kortti on osittautunut hieman epävarmaksi aitojen aasialaisten VCD-leffojen kanssa, joissakin tapauksissa ääniraidat ovat pitäneet ihmeellistä rutinaa vaikka ne toimivat tietokoneella täysin normaalisti, ja mpeg-tiedostotkin ovat standardien mukaisia. Samaten eräs itse poltettu leffa toistui Playstationissa mykkänä, ja syyksi paljastui se, että Neron oma kääntäjä ei älynnyt konvertoida sourcena olleen AVI:n 48khz ääntä pienempään tarkkuuteen - DVD-soittimissa tuo leffa on kyllä toistunut moitteetta. En ole itse viitsinyt toistaiseksi tehdä kummempia kokeiluja pleikkarin CD-RW-lukemiskyvyttömyyden takia...

Samaten minua kiinnostaisi tietää eri valmistajien VCD-laajennusten keskinäisistä eroista: Koetin jo kaivella netistä mutta vertailuja bäytti olevan hyvin nirkoisesti. Gamarsin lisäksi laitteitahan on saatavilla ainakin Redantilta (molemmat ulkoisia), ja niiden lisäksi on olemassa myös jokin sisäinen malli. Vanhemmissa viesteissä mainittu Sonyn oma laajennus oli minulle uutta tietoa, millainen lie?

Viimeksi muokattu: 30.03.2003
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu