Player, jossa basso- ja diskanttisäädin?

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi Eesaurus 04.07.2007.

1. Eesaurus

Eesaurus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin, mahtaako olla sellaista playeria, josta löytyy nuo otsikon sävynsäätimet? Kyllähän kaikenlaisia taajuuskorjaimia on lähes joka toisessa, mutta haluaisin soittimen, josta löytyisi ko. säätimet. Siis pelkkä 'tone' ei kuitenkaan riitä.

2.  
  3. Herukam

Herukam Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm.

Ihan ensimmäisenä herää kysymys, että miksi ihmeessä haluat vain bass/treble-säädön?

Nehän on kuitenkin aivan samaa säätöä kuin digitaalisissa taajuuskorjaimissakin, joiksi tietokoneiden säätimiä voidaan sanoa. Ainut poikkeus on, että ne säätävät ennalta määrätyltä taajuudelta (johon sinä et voi vaikuttaa) lähtien bassoa tai diskanttia. Lisäksi tasojen muutokset ovat useimmiten epälineaarisia taajuuten nähden.

Saman efektin saat huomattavasti helpommin säätämällä taajuuskorjaimen taajuuksia ylös itse valitsemaltasi kohdalta. Kenties kannattaa jättää keskiääniä säätämättä, jotta saat aidon vanhanaikaisen efektin ääneen.

Joka tapauksessa.

Sellaista ohjelmaa en ainakaan ihan heti muista, paitsi tietenkin videon toistopuolella...

Helpoimmalla asiassa pääset kun hankit jostain vanhan stereovahvistimen tai sitten rakennat itsellesi aktiivisen suodattimen äänikortin kaiutin-lähtöihin, mikäli et tosiaan halua säätää ääniä käsin.

Tietokoneet ovat muutenkin todella huonoja äänen laadun säädössä alhaisten linjalähtöjen takia. Aina kannattaa nuo asiat hoitaa kunnollisella päätevahvistimella.

4. khandaras

khandaras Regular member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Jos haluat hyvän soittimen, jossa on treble ja basso säätimet, voit ladata winampin ja asentaa MMD3-skinin siihen. Siitä löytyy basso- ja diskantti napikat, sekä itse soitin on parhaimmistoa.

5. Eesaurus

Eesaurus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noh, eipäs lähdetä heti aliarvioimaan kysyjää ja itse kysymystä. ;) Kyllä on tiedossa kaikki nuo tekijät, jotka mainitsit, mutta siltikin haluan myös tuollaisen soittimen, jossa on "vain" nuo mainitsemani säädöt. Henk.koht. hifi-asiat ovat myös hyvällä mallilla, kiitos kuitenkin luennosta.

6. Eesaurus

Eesaurus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jees, kiitos tästä. Winamppi löytyykin jo valmiiksi, joten...

7. Herukam

Herukam Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin. Oikeassahan sinä olet. Se on vaan niin hauska päteä, kun luulee tietävänsä asioista jotain. ;)

Enhän minä tosiaan itse kysymykseen vastannutkaan, kun ei ole oikein tullut perehdyttyä noihin musiikkiohjelmistoihin. Itse kun olen elektroniikka-alan ihminen ja tottunut säätämään kaiken vahvistimilla ja suodattimilla... ;)

8. Eesaurus

Eesaurus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nou hätä! En ole syytön tuollaiseen itsekään. Foorumeilla törmää usein siihen, että lähdetään vääntämään asiaa heti siihen suuntaan, mihin itse menisi. Unohtuu äkkiä se kysyjän näkökulma. No, useinhan kyselijät ovatkin kyllä aika pihalla asiansa kanssa, että sikäli...

Mutta hei, tuo Winampin lisäosa, johon sain vihjeen on oikein hyvä. Siinähän on myös se taajuuskorjain mukana, jos tulee tarvetta säätää tarkemmin.

9. khandaras

khandaras Regular member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Hyvä jos kelpaa. Itselläkin käytössä säädöt siitä skinistä. Ja oikein hyvin on toiminut.

Jaa tämä sivu