Olen lähdössä vloppuna töllöä metsästään ja pitäis jotain pohjatietoa kerätä ennenku menee kauppaan. Kummassa on parempi kuvanlaatu, plasma-vai LCD-töllössä? Ainakin nuo LCD:t näyttäs olevan ainaki gigantissa hintavampia, en sitte tiedä. Saa laittaa omia kokemuksia, kumman itse laittaisit, miksi jne. Ja mikähän olisi hyvä/luotettava merkki. Mainostavat paljon kaikkee Matsui:ta sun muuta tsing tsungia niin eihän noista tiedä. Parilta kaverilta oon kuullu, että Philipsiä ei kannattaisi ostaa ku heillä oli molemmilla hajonnu kahden viikon sisällä oston jälkeen kuvaputket.
Löysin ainakin yhden aiheeseen liittyvän ketjun... http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/300916
Lcd televisioissahan on sanottu olevat parempi terävyys ja isompi resoluutio, mutta esim. joissakin malleissa on sanottu värien, etenkin tummien olevan huonoja. Plasma taas on kuvaltaan "mössömpää"(jos näin voi sanoa), ja tiedä sitten miten yleisiä nämä kuvan kiinni palamiset enää ovat(?).
Hienoa. Jotkut sanovat, että plasmat hajoavat nopeammin. Sitten LCD:stä häviää pikseleitä. Eikö osata tehdä telkkareita oikein? Oisko teillä jotka oikeasti tietää näistä töllöistä jotain, niin ehdottaa jotain hyvää telkkaria. LCD tai Plasma. Katselu etäisyys on n. 3-3,5m ja maksimi hinta mitä suostun maksamaan niin 2000€. Kasvais raha puussa...
Lcd-ruutujen ehdoton vahvuus on kirkkaus, joten se sopii valoisiin tiloihin plasmoja paremmin. Plasmatekniikalla huippukirkkautta on pudotettu virrankulutuksen ja lämmöntuotannon takia. Plasman paras puoli on parhaissa laitteissa erinomainen mustan taso. Monien lcd-televisioiden tummimmat sävyt näyttävät harmailta. Liikkuvan kuvan häntiminen ei ole enää uusien lcd-televisioiden ongelma. Plasmoissa tätä ongelmaa ei ole ollutkaan, mutta niissä esiintyy liikkeessä sävykaistoittumista. Katselukulma on edelleen joillakin lcd-malleilla liian kapea. Plasmoja voi katsella hyvin myös sivusta. Kannattaa kattella Samsungin, Sonyn ja Pioneerin töllöjä.
Kyllähän tuo LCD uudempaa tekniikkaa taitaa pikkasen olla, tosin noissakin vielä paljon ongelmia on. Itse kannatan vanhaa kuvaputki töllöä tai sitten uutta videoprojektoria
Nyt oon miettiny näitä kahta töllöä: Samsung 32LE-R71B ja LG 32LX1 Led. Tota LG:tä katsella kysäsin myyjältä, että miten noin helkkarin hyvä kuva tuossa. Totes vaan, että siinä on hd-kuva päällä ja sitte se jo juoski jonneki varastoon eikä jääny selvitteleen asiaa. Noh, mikä on tuo HD-kuva? Onko se siis vaan, että telkkari on kiinni Digiboxissa/DVD:ssä kiinni sillä HDMI-letkulla? Sitte pitäis vielä ostaa DVD-soitin ja mietin, että pystynko kytkeen ton soittimen ja vanhat vhs-videot molemmat kiinni töllöön? Noissa töllöissä on molemmissa 1 HDMI-portti ja 2 Scarttia. Nykysissä telkkarissa ja videoissa videosta lähtee RF-piuha telkkariin. Voinko kytkeä nuo videot jotenki scartilla sitte siihen uuteen töllöön vai miten tulee menetellä? Oon vielä todella tietämätön hifi-hommeleissa
täytyykö olla plasma/lcd hifissä oli 50" taustaprojisiotv tasan 2000e kokonais arvio 8,2 +digiviritin terävä kuva hyvä käytettävyys -heijasteleva etulevy ei digitaalista antoa äänelle tv lähetyksien alhainen kuvanlaatu näkyy isolla ruudulla lopussa "sony onkin varteenotettava vaihtoehto varsinkin edullisen plasmatelevision hankintaa harkitsevalle" hd valmius lisätietoja www.sony.fi
No nyt on uus töllö ostettu. Kaikki toimii mainiosti, mutta yhtä juttua en nyt hallitse. Haluaisin pistää tietokoneelta pyörimään leffan ja katsoa sitä telkkaristani. S-video kaapeli on vedetty näyttiksestä töllöön mutta mitään ei näy, enkä oikein pääse nyt tässä puusta pitkälle. Osaisitteko auttaa hieman? Korttina toimii Radeon 9800 PRO. Kiitoksia jo etukäteen.
Ominaisuudet-->asetukset-->lisäasetukset ja täällä pitäs olla välilehti "näytöt", mutta minullapa ei ole. Se kielii siitä, että ei ole Ati Control Panelia asennettuna. Kuinkahan mä senki asennan? Lisää/poista-sovelluksessa näkyy Ati Catalyst Center kyllä. Mitenhän sen Control Panelin erikseen asentaminen tapahtuu?
Siis avaat sen Catalyst Control Centerin ja sitä kautta vaihdat nuo asetukset, ei sitä control panelia tarvitse.
En vaan saa tuolta Control Centeristä oikein mitään aikaseks, oisko antaa ihan yksityiskohtasia neuvoja?