Pitkien videoiden leikkaus osiin?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi GeltooB 30.07.2009.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. GeltooB

GeltooB Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli etsisin ohjelmaa jolla voisi leikata pidemmät videot vaikkapa 10 minuutin mittaisiksi pätkiksi. Tähän asti olen käyttänyt Ultra Video Splitteriä yksittäisten klippien leikkaukseen ja se on toiminut todella hyvin, mutta nyt pitäisi saada muutama n. 45 minuutin video pienemmiksi osiksi. Toki tuossakin on mahdollisuus valita, että kuinka moneen osaan se videon leikkaa mutta toisaalta siinä sitten tulisi sellainen ongelma että se alkaisi leikkelemään videota kesken lauseiden ja vastaavaa. Eli mielellään joku sellainen ohjelma jolla voisi itse valita että mistä kohtaa jokainen video leikkaantuu eli että voisi valita videosta mistä ensimmäinen klippi leikkaantuu, sitten että mistä toinen jne.

Joskus olen tollaiseen MP3 splitteriin törmännyt, mutta video-ohjelmista en ole vielä löytänyt vastaavaa. Videonmuokkausohjelma mulla on, mutta nuo videot ovat AVI-muodossa ja jostain syystä sillä on todella vaikeaa ja hidasta muutenkin avata pidempiä klippejä. Ohjelma on Magix MovieEdit Pro 10 (uudemmat ylihienot versiot ei sovi mulle). Jostain syystä toi Magix aina käsittelee ne videot oudosti. Ettei voi videota sellaisenaan lisätä aikajanalle, vaan se ikäänkuin käsittelee sen videon ja taitaapa ottaa siitä vielä ääniraidankin WAV-muodossa johonkin omaan väliaikaiskansioonsa.

Movie Maker soveltuu taas tuohon klippien kasaamiseen pitkästä videosta, mutta klippien muuntaminen koneelle on todella hidasta.

Eli jos jollain on jotain ohjelmaideaa niin laittakaa ne tähän.

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu