hei. voiskohan joku antaa hyvän neuvon miten pystyn käyttämään polttajassani pitempiä kuin 700mb:n levyjä. koneeni ei nimittäin tiedosta esim. 90 min levyjä. ilmoittaa aina vain "levyllä ei ole tilaa" tai muuta vastaavaa. suur kiitos etukäteen. sepe
Voi olla että poltto asemasi ei tue 90min levyjä, tietysti vois koittaa Firmware päivitystä. Älä päivitä jos et tiiä mitä teet. se voi nimittäin mennä sököksi.
Mulla oli sama juttu just noiden 90 min levyjen kanssa, ne näky vaan jotain 130 megasina. Nerolla vaan ylipoltto asetukset kuntoon, sinne 800MB asti, ja hyvin toimi. Harvoin kait CD-RW asemille tarvii mitään firmware päivityksiä tehdä. Millään muulla en saanukkaa noita 90min levyjä poltettua kuin nerolla. EDIT: LISÄYS: Niin, tietty, voi olla ettei asemasi yksinkertaisesti kykene 90min levyihin, kannattaa asia varmistaa ensin vaikka kaikkitietävästä internetistä, manuaali ei välttämättä kerro ihan koko totuutta, se kun voi olla vanha tai että valmistaja ei halunnut sitä jostain syystä kertoa myyntihetkellä, esim. uusien mallien ominaisuuksia ajatellen.. _X_X_X_X_X_[small]o==[]:::::::::> LINUX <:::::::::[]==o o==[]:::::::::> LFS <:::::::::[]==o[/small]
lite-on asema on ja aivan samaa resptiä tarjoan kuin w typo: Jos asema on vuotta-paria vanha, ylipolttotuki löytyy suurella todennäköisyydellä.
eli asemassa tarvii ilmeisesti olla ylipoltto tuki,, itellä vanha hp poltin 4x 4x 24x ja 90min levyt näky n 90mb et ei taida täl onnistu polttaminen
joo. en muistanu tuohon laittaa polttajaohjelmaani. se on Roxio Easy CD Greator 5.1 Basic. olen muuten kokeillu nerolla mutta juttu oli sama. saataa olla muuten että poltto asema ei sitä tue. olen kyllä kuullut että moni on nerolla fiksannu ongelmat. kiitos teille kumminki
Hae Googlella tietoa sun asemasi tarkalla tyyppinumerolla ja overburn optiolla. Voi olla että noin vanhaan asemaan ei saa overbunia edes firmware päivityksellä. p.s. Lueskelin duunissa HP:n kirjoittavien "ylikellotuksesta" eli ajetaan nopeamman aseman firmware sisään ja sen jälkeen se tukee suurempia polttonopeuksia. Tarkemmat ohjeet saat hakea googlella.
Mulla on toi sama ongelma. Nero tunnistaa 800megan CD:t vain 700megasin... Päivitin Firmwaren, mut ei onnistunu silti! Ja asema ei oo ku jotain puol vuotta vanha: LG 52x32x52x CD-R/RW Drive Model: GCE-8525B Poltto-ohjelma: Nero 6 CD:t: Imation CD-R 800MB overburning multispeed Eikö tosiaan voi polttaa 800CD:eitä..? :´(
Kai käytät Disc-at-Once polttoa...toi overburn asetus on vain disc-at-once tilassa eikä track-at-once tilassa missä se taitaa olla vakiona. Se valinta löytyy siitä samalta välilehdeltä jolta valitset polttonopeuden. EDIT: lisäys. _X_X_X_X_X_[small]There are no Stupid questions, But there are a Lot of Inquisitive Idiots.[/small]
kiitos kaikille avusta..! Saan nyt poltettua 800megan levyjä! =))) Vika oli tossa disc-at-once jutussa, mut kyllä varmaan firmwaren päivityskin auttoi =)))