Piratismiako?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi d33 01.05.2003.

1. d33

d33 Guest

Saanko myydä tv:stä rippaamani ja cdlle polttamani tv-sarjat eteenpäin, koska ne on mulle tarpeettomia vai onko ne roskis kamaa? Entä saanko antaa ne sitten ilmaseks jollekin? En ajatellut tehdä voittoa vaan vaikkapa tyhjien levyjen hinnalla..

2.  
  3. mestari

mestari Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä MINUN mielestäni on, mutta sanokaas te muut jotain...

4. samuli

samuli Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei minun mielestä ole, kertoisitko mitä oot menny nauhottamaan ja polttamaan

Viimeksi muokattu: 01.05.2003
  5. d33

d33 Guest

Southparkkeja, Simpsoneita, Jackasseja..

6. Adder_78

Adder_78 Guest

Laitontahan tuo olisi... vaikka pyytäisit tyhjien levyjen hinnan...

Omaan käyttöön saat niitä kaapata ja poltella cd:lle, mutta myydä et voi.

7. Poy

Poy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laittomaltahan tuo silti haiskahtaa, mutta aina löytyy varmaan jotain kohtia...

Muistaakseni laki sallii esimerkiksi sukulaiselle tai kaverille ottaa kopion ilman, että itse hyötyy siitä. Jos tota lukee noin, niin voit esim. kaverillesi myydä tyhjän CD:n hinnalla.

Sitä en sitten tiedä voisiko asiaa perustella, sillä että ostajalla myös näkyy vastaavat kanavat ja ole sille esim. "työnä" nauhoittanut/kaapannut jonkin tv-sarjan.

8. Adder_78

Adder_78 Guest

Ei voi! Mitään hintaa et voi pyytää... et edes sen tyhjän aihion hintaa!

9. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Etkä oikeastaan edes ilmaiseksi lahjoittaa - lain mukainen oikeus on kopioida vain omaan tai lähipiirin käyttöön. Lähipiiri kannattanee tulkita hyvin suppeasti.
    Käytännössä, jos kyse on yksistä kopioista, etkä pyydä kuin tyhjän levyn tilalle, kellään tuskin kuitenkaan on motivaatiota nostaa asiasta isompaa juttaa. En silti menisi kirpparille myymään tai Keltaisessa pörssissä mainostamaan...

Jaa tämä sivu