Moro oon tässä mietiskelly että mitä mieltä täällä ollaan piratismista? olis pari kysymystä. 1. Lataatteko mitään piraattina? 2. Haittaako teitä muiden piratismi? esm leffojen,musiikin,pelien lataaminen. 3. Mikä olisi sopiva rangaistus piratismille? 4. Ja niin mikä on teidän yleinen mielipide piratismista?
Täällä ei ole paikaa piratismille, koska se on "kielletty aihe"! Kyselys oli kuitenkin "laillisuuden" rajamailla, koska kysyit vain mielipidettä etkä kannustanut ketään piratismiin tai pyytänyt apua piraatti asioissa. :3
Koska siellä keskustellaan ohjelmissa ilmenevistä ongelmista ja kysellään trackereita, ei mitään suoria torrentti viittauksia.
Eikä p2p taikka torrent tarkoita aina autommaatisesti piraattia, vaikka sellainen osio jossain olisiskin. p2p ja torrentit yleensä helposti mielettään laittomien tidostojen jakoon, mutta voivat ja ovatkin ihan yhtä hyvin laillisten ohjelmien/tiodostojen jakoon käytettyjä.
Mun mielestä nuo aiemmin esitetyt kysymykset on paljon laillisempia kuin tuo ohjelma-alue,mutta itsekkin olen lataillut.Vastaanpa noihin kysymyksiin silkasta mielenkiinnosta. 1.Kyllä lataan. 2.Ei haittaa. 3.En ota kantaa. 4.Ei se minua haittaa vaikka ladataan sillä en kuulu tekijänoikeus-järjestöön.
(ei niissä magnet linkeissäkään ole itesessään saatikka utorrentissa mitään laitonta) jollei se SISÄLTÖ ole laiton mutta se on kyllä totta että tuo keskustelu alue on vähän "2-piippuinen" juttu koska siellähän on keskustelua laittomistakin trackereistä, mutta lähinnä vaan autetaan ihmisiä softa ongelmien kanssa ja ei jaella suoria linkkejä, joten se ei nyt varsinaisesti ole laiton
Alue on ihan oikein ja aiheesta saa keskustella ihan vapaasti. Mr.Nsmb ei nyt taida olla perillä itsekkään keskustelualueiden säännöistä. LUE: Keskustelualueiden säännöt
Huomautettakoon että itse trackerit eivät jaa yhtään mitään laitonta.tai näin olen ainakin kuullut,itse en lataa tai jaa mitään joten en osaa sen enempää vastata tähän
Kyllähän esim Rednex pisti Devils On Lose-kappaleen laillisesti piratebay palveluun jakoon, muistaakseni protestoivat to-mafiaa sillä että mafia ei sit saanu siitä kappaleesta mitään. Ja on siellä jotai harrastelijoiden tekemiä leffojakin. Kyllä sitä laillista matriaalia löytyy, aika paljon vähemmän verrattuna laittomaan.
Tuolta esim. voi käydä tsekkaamassa mitä kaikkee laillisesti voipi latailla. Itse en kans oikein ota kantaa tuohon latailuun, kyllähän sitä iso osa ihmisistä harrastaa vaikka joskus aina hehkutetaan että "suomalaiset tuomitsee piratisimin". Oon joskus verrannu levyn lataamista siihen että kun itse olin penska 80-luvulla ja kaveri sai Twisted sisterin-levyn niin eipä sitä meistä kukaan muu käyny ostamassa, kasetille nauhotettiin se varmaan parinkymmenen tyypin kesken. Lisäksi asia on aivan eri kun joku lataa 10 albumia musiikkia omaan käyttöön, tai että joku laittaa pystyyn palvelimen ihan siinä tarkoituksessa että jakaa tuhansia albumeja ihan siinä piratismin tarkoituksessa.