Kenelläkään kokemuksia näistä vahvistimista? Pioneer: Audio 9/04, Video 8/04, AREA DVD 7/04 Testivoittaja! hintaa molemmilla on se 300e, Pioneer on testivoittaja mutta jammusta lähtee 30w enemmän tehoa, mitä en varmaan tarvitse mutta.. kamppailen lähinnä näiden kahden välillä
Kyllä tässä hintaluokassa taitaa eniten painaa se käytettävissä oleva raha versus laitteiden toimintalogiikka. Ainakin itse valitsin jammun RX-V540 RDS:n riittävien liitäntöjen ja sopivan hinnan takia. No joo, vanha AX-450 on jo liki kymmenen vuotta toiminut moitteetta joten saattoihan sekin jotain vaikuttaa... Ja minulle nuo Matsushitan "halvimmat" laitteet ovat jotenkin aina oleet luotaan työntäviä?
En oo vahvistimiin tai äänentoistoon syvällisemmin koskaan perehtynyt, joten en esim noista liitännöistä niin perillä ole.. millä tavalla jammussa on paremmat liitännät? siis ilmeisesti jotakin enemmän ? lähinnä musiikkia tietokoneen kautta ois tarkotus kuunnella ja telkkari+dvd-soitin liittää
No niistä laitteista joita itse yli vuosi sitten tutkailin kun ostoa pähkäilin, niin tuossa jammussa jonka ostin oli tarvittava määrä liitäntöjä, S-video, composite, optiset liitännät ja koksu. Llisänä vielä komponentti videoliitännät. Ja lisäksi tuo osasi "kääntää" s-video -> componentiksi tai päinvastoin, eli selviän yhdellä piuhalla töllöön. Tuolloin oli kahvipöydässä puhetta kalliimmistakin laitteista jotka eivät edes tuota osanneet. Lisäksi tuo jammu näytti hillityimmältä kokonaisuudelta etulevynsä puolesta. On siinä vieläkin vähän liikaa "Tokyo by Night" valoja, mutta kelpaa se...
kiitän.. nyt mukaan tosin tuli vielä kolmas vaihtoehto: Denon AVR 1705, laite lähtee kitupiikistä hintaan 279e, eli halvempi kuin 2 ylempää, Denonia olen myös kuullut kehuttavan.. HMMMMMMM?
Edelleen viittaan aiempaan kommenttiini, että tässä hintaluokassa valinta tapahtunee ennemmin tuon raha vs käyttö pohjalta kuin vaikkapa "äänenlaadun" :-D Kyllä nuo vehkeet toimii useita vuosia (kymmeniä) - ainoastaan jos tekniikka menee ohi, lähinnä nuo DD ja toslink ja muut, mutta onhan analogiset liitännät ja stereo :-D Ja noiden perusvahvistimien laatu riittää oikein hyvin peruskäyttöön ja enemmän se on sitten kaiuttimista kiinni. Pienet pöntöt ei hetkuta mutta pikku pöntöt ja subbari on jo ihan jees. Tai sitten etukaiuttimiksi vähän isompaa mööpeliä. Mutta itse vahvistimissa ei suuria eroja vahvistimina ole... Kannattaa kipaista johonkin liikkeeseen räpläämään ja katsomaan laitteita. Tietysti jos tätä mahdollisuutta ei ole, niin pitää olla sitten meidän muiden kommenttien varassa ;-)
Meet liikkeeseen, lyöt nyrkin pöytään ja sanot että haluat kuunnella ja vertailla eri vahvareita. =) jos ei onnistu niin kävelet toiseen liikkeeseen..