1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pioneer DV-585 dvd/divx soitin

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi kondis 27.06.2005.

  1. kondis

    kondis Member

    Liittynyt:
    24.06.2005
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,

    Olisiko jollain kokemusta tämän laitteen käytöstä? Vaikuttaisi ainakin hyvältä vehkeeltä.

    Eli toistaako hyvin dvd-r levyt ja divx elokuvat?
     
  2.  
  3. kondis

    kondis Member

    Liittynyt:
    24.06.2005
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kun kellään ei kerran kokemusta ollut niin päätin sitten itse ottaa selvää, eli juuri 5min sitten tuon soittimen tilasin ja voin tänne kirjoitella millainen se on kuhan sen muutaman päivän päästä saan käsiini.
     
  4. kondis

    kondis Member

    Liittynyt:
    24.06.2005
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no niin tänään vihdoin sain laitteeni kotiin ja vähän kerinnyt testailemaan;

    DVD-R:
    Toistaa todella hyvin kaikki levyt, olen koittanut todella huonolaatuisia DVD-R ja DVD-RW levyjä ja soittaa ilman minkäänlaista ongelmaa.

    Divx:
    Ongelmana tässäkin laitteessa että packed bitstream pakatut leffat nykii, mutta sen poistaessa toimii todella hyvin.
    Kuvanlaatu entiseen soittimeeni (yamada dvx-6600) on kyllä ihan erimaata, eli erittäin hyvä laatuinen kuva, tästä olen onnellinen =)
    Tekstit ovat pientä harmaalla taustalla, mutta tähän varmasti tulee seuraavan firmwaren myötä ratkaisu, ja jo ohjekirjassa sanotaan että liian pitkät tekstitykset näkyy väärin, tai ei ollenkaan. Ääkköset ainakin toimii.

    MP3:
    Soiton voi valita "file browserin" kautta, tai ilman. Jos "File Browser":lla soittelee niin ei näy kuin tiedoston 14 ensinmäistä merkkiä, ja itse laitteessa lukee näytössä "GUI".
    Jos ilman "File Browser":ia niin silloin saa tv:n näyttöön koko kappaleen nimen, ja kappaleiden vaihto onnistuu "next" napista, Myös itse laitteessa lukee toistettavan kappaleen nimi.

    tässä nyt tälläinen oma kuvaus tästä laitteesta, en mikää "real hifisti" ole, mutta kai tästä jotain iloa jollekkin on =)
     
  5. Tiipii

    Tiipii Member

    Liittynyt:
    02.03.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hankin kans eilen Pioneer DV-380, ja on joo aivan eri maata kuin esim. edellinen soitin (Packard Bell dvd-350).

    Itselläni ei juuri vielä käyttökokemuksia, mutten ainakaan eilen huomanannut nykimisiä Qpelli leffoissa. Tekstit tuntuu löytyvän joo, oli ne nimetty sitten mitenkä vaan, mikä toi olohuone käyttöön pinon vanhoja leffoja, mitkä on tallennettu joskus aikojen alussa.

    Ja mikä parasta, kaukosäädin on kunnollinen! Enää ei tarvi tuelta tähdätä sen kapulan kanssa, vaan soitin reagoi todella hyvin kapulan painalluksiin. Edellisen (ja olen ymmärtänyt, ettei ole ainoa laite, jolla näin) kaukosäädin kun ei juuri toiminut, ellei todella keskittynyt siihen napin painamiseen.

    Mutta tämän vähäisen käyttökokemuksen perustella olen tyytyväinen hankintaan, jos jotain kiinnostaa. :)
     
  6. kondis

    kondis Member

    Liittynyt:
    24.06.2005
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tuli tos testattua kans uudemman kerran tota packed bitstream pakkauksella olevaa elokuvaa, joka oli kyllä eri, niin nyt kyllä pyöri nykimättä alusta loppuun..
     
  7. gcb

    gcb Member

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen itsekin meinaamassa ostaa joko Pioneer 2850 tai 380 mallin. Mikäs ihmeen ero noilla sitten on käytännössä? Pioneerin sivuilta katsottuna ei mitään muuta, kuin laitteen fyysinen etuosa?
     
  8. mrTee

    mrTee Member

    Liittynyt:
    12.11.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osaakohan laite lukea DVD-levyiltä MP3-, DIVX- tai JPEG-tiedostoja?
     
  9. kondis

    kondis Member

    Liittynyt:
    24.06.2005
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mrTee: jos tosta 585 meinaat niin kyllä osaa, eiköhän kaikki soittimet osaa...
     
  10. HungFist

    HungFist Member

    Liittynyt:
    17.03.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    EDIT: Epähuomiossa luulin tätä dv-380 threadiksi. Pahoittelen (saa ampua minut)

    Pioneerin dv-380 soittimessa on muuten kaikki hyvin, mutta jotkut tekstitykset värisevät todella rumasti. Tätä ei tapahdu läheskään kaikilla dvd:illä, mutta joillakin kuiteskin. Pystyykö asiaa korjata mitenkään?

    EDIT: sain asiaa selvitettyä sen verran että ainakin TV vaikuttaa asiaan. Toisella TV:llä katsottuna tekstit olivat kunnossa. Mutta täysin vika ei ole TV:ssä, sillä omalla töllöllänikin pääsee ongelmasta eroon soitinta vaihtamalla (PS2:lla).
     
    Viimeksi muokattu: 12.07.2005
  11. kondis

    kondis Member

    Liittynyt:
    24.06.2005
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hungfist: edellisessä soittimessani huomasin saman, tosin vain muutamalla elokuvalla. Omassa soittimessa joissakin leffoissa värisi 2 rivin tekstit, ja yhden rivin tekstit oli ok, ja sitten toisella soittimella toimi ok. Todellakaan ei ole tietoa mistä johtui.
     
  12. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joskus tuo tekstien värinä aiheutuu liian ohuesta tekstitysfonttien mustasta reunasta.
     
    Viimeksi muokattu: 12.07.2005
  13. HungFist

    HungFist Member

    Liittynyt:
    17.03.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hain ongelmaan helpon ratkaisun ja varastin olohuoneen television omaan huoneeseeni. Sillä ongelma katosi. Itse polttamissani dvd:issä sain ongelman ratkaistua juuri tekstejä korjaamalla, mutta samoja ongelmia oli kaupasta ostetuilla elokuvillakin. Ja mielenkiintoisena asiana myös dvd-soittimen menujen (ei levyn menujen siis) värinä katosi TV:n vaihdolla. Eli vanha TV:ni ei nähtävästi kovin laadukas ollut, vaikka se 28 tuumainen laajakuva TV onkin.
     
  14. kondis

    kondis Member

    Liittynyt:
    24.06.2005
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tai sitten tämä uus tv minkä varastit on 100hz ;)
     
  15. HungFist

    HungFist Member

    Liittynyt:
    17.03.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Epäilin itsekkin sitä ensiksi 100 hz:ksi, mutta kun vilkaisin television taakse niin 50/60 hz siellä luki.
     
    Viimeksi muokattu: 15.07.2005
  16. jashnu

    jashnu Member

    Liittynyt:
    15.07.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

    Pari kysymystä Pioneer DV-380-mallista:

    1) toimiiko .srt tekstitys? Poltetaanko juureen ja samannimisenä kuin itse avi?
    2) toimiiko Xvid?
    3) toimiiko divx/xvid poltettuna dvd-r+/- levyille?
    4) voiko firmwarea päivittää?

    Kiitos paljon!
     
  17. Tiipii

    Tiipii Member

    Liittynyt:
    02.03.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    1) Toimii. Ei tarvitse olla saman niminen leffan kanssa, mutta ilmeisesti tarvii olla samassa kansiossa/juuressa

    2) toimii

    3) toimii

    4) ei tietoa, ainakaan ei ole yhtään firmwarea ko. laitteelle tullut vastaan. (tosin ei ole tarvettakaan ollut päivittää) Mutta uskoisin, että pystyy
     
  18. mrTee

    mrTee Member

    Liittynyt:
    12.11.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toistaako tuo DV-585 malli myös DVD+R levyjä vai vain miinus merkkisiä?
     
  19. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ja nuo lukemathan siis eivät viittaakkaan sähköverkon taajuuteen ;)
    Eli mallimerkin kautta varmaan kannattaa varmistaa telkkarin ominaisuudet.
     
  20. HungFist

    HungFist Member

    Liittynyt:
    17.03.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aloin itsekkin epäillä vahvasti tämän olevan 100hz. Kuvasta ei löydy minkäänlaista värinää, mutta muutamassa leffassa esiintyi pikselöitymistä ja muuta bugittamista (eräässä kohtauksessa punainen valaistus henkilön kasvoja vasten muutti kasvot palikoiksi). Ja kyseessä on siis viralliset dvd julkaisut (mm. Kill Bill Vol. 1 JP dvd). Kovasti kuulostaa 100hz:n ongelmilta. Eli vanha kunnon 50hz romu takaisin käyttöön. Jotkut tekstit värisee häiritsevästi, mutta ei voi mitään. Varmaan uuden 50hz TV:n osto sitten joskus parantaa asiaa.

    Ja vielä hieman itse soittimesta (dv-380). Laadukkaan oloinen soitin tämä on, vaikka vertailukohtaa ei minulla olekkaan. Kaikki itse polttamani tavara on pyörinyt ongelmitta. Divx tekstit ovat hieman turhan pienet, mutta kyllä niistä ihan hyvin selvää saa. Virallisista julkaisuista kaikki hankalasti pyörivät aasian ihmeet ovat toimineet moitteettomasti myös (ainakaan kaverin Sonylla ei nämä toiminu)
     
    Viimeksi muokattu: 19.07.2005
  21. jashnu

    jashnu Member

    Liittynyt:
    15.07.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei

    Mullekin tuli tänään Pioneer DV-380. Pixmaniasta 106 euroa ja DHL toi oikein kotiovelle. Parin tunnin testailun jälkeen voin suositella tätä soitinta vilpittömästi. Soittaa nätisti kaikki levyt, jopa ennen muilla laitteilla toimimattomat Aasian DVD:t. Ainoa ongelma oli että divx:t näkyivät ensin mustavalkoisina, mutta ongelma ratkesi kun vaihdoin PAL/NTSC asetuksia.
     

Jaa tämä sivu