Eli olen editoinut paria videota tuolla Pinnacle Studio Plus 9 versiolla, ja huomannut, että editointivaiheessa homma toimii yleensä äärimmäisen hitaasti ja tahmeasti. Kun antaa jonkun editointikäskyn joutuu odottelemaan ainakin 20 sekuntia ennen kuin pääse antamaan uutta käskyä. Kiintolevy tms. vain rutisee ja rutisee. Pinnaclen manuaalissa sanotaan ohjelman vaatimuksista mm: " Laitevaatimukset, Intel Pentium tai AMD Athlon 800 MHz tai nopeampi ( 1,5 GHz tai nopeampi suositeltava ), Direct 9 yhteensopiva grafiikkakortti, 256 MB RAM ( suositus 512 MB RAM ). Mulla on koneessa pentium4 3 GHz prosessori, muistia 1530 MB, ja näytönohjaimena radeon 9800 pro 128 Mb, windowsXP SP2, eli nuo pinnaclen vaatimukset täyttyy ymmärtääkseni reilustikkin. Mutta siltikin videon editointi sujuu hyvin tahmeasti ? Eli millä tuon homman sais toimimaan liukkaammin ?
Tuo tahmailu on kyllä tunnettu ilmiö 9.4.3 versiossa mutta jostain syystä sitä ei esiinny kaikissa konekokoonpanoissa ainakaan kovin häiritsevästi. Pinnacle jopa suunnitteli sille korjauspäivitystä mutta eivät näköjään päässet täysin selville mitä pitäisi tehdä koska päivitys jäi sitten tulematta tai motivaatio loppui Studio 10-version markkinoille tulon yhetydessä. Itselläni sama versio toimii varsin mukavasti kunhan ei hosu vaan antaa ohjelman aina tehdä yksi homma alta pois ennenkuin antaa sillä uuden. Olethan kokeilut Setup/Edit/Rendering kohdassa "No background rendering"-asetusta. Itse tosin pidän siinä vakiona "Optimize for preview" ja homma toimii. http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?p=1701789#1701789 Jotkut ovat palanneet takaisin 9.3.5 versioon mutta siinä tulee taas muita miinuksia joten en osaa sitäkään suositella ratkaisuksi: http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?p=1746233#1746233
Juu, kyllä pinnacle mullakin toimii, kunhan vaan " antaa sen tehdä yhden homman alta pois, ennen kuin aloittaa uutta ", niin kuin itsekkin edellisessä totesit, eli just tuota tarkotin sillä " tahmaamisella ", joutuu odottelemaan ennen kuin pystyy antamaan uuden muokkauskäskyn. Täytyypä kokeilla vielä tuota no backup rendering-asetusta jos siitä olisi apua. Huomasin, että mullakin oli asetuksissa jo valittu se kohta optimized for preview. Mutta näköjään kun ottaa setupista sen taustarenderöinnin kokonaan pois päältä, niin sittenhän tuo editointi alkaa toimimaan ihan sujuvasti ja nopsaan. Kiitti neuvoista